سکوت معنادار مقامات غربی بعد از شکار یک پهپاد دیگر توسط سپاه ایران
افکارنیوز _ گروه بین الملل:

با اینکه بیش از ۱۲ ساعت از اعلام خبر سرنگونی یک پهپاد شکار شده دیگر در جریان رزمایش نیروهای سپاه می گذرد که تاکنون مقامات غربی هیچ واکنشی نشان نداده و سکوت اختیار کرده اند.

در آذرماه سال جاری هم زمان با شکار پهپاد اسکن ایگل توسط نیروهای سپاه، مقامات آمریکایی پس از چندین ساعت ابتدا آن را تکذیب و بعد از رونمایی از پهپاد شکار شده با اکراه مجبور به پذیرش ماجرا شدند.

به گزارش افکار نیوز، در حالی مقامات غربی سکوت اختیار کرده اند که شکار پهپاد ناشناس توسط نیروهای سپاه آن هم در طی یک رزمایش در جنوبی ایران بازتاب فراوانی در رسانه های غربی داشته است.

فاکس نیوز، نیویورک تایمز، سی بی اس، واشنگتن پست، رویترز، هافینگتون پست و سی ان ان تنها تعدادی از این رسانه ها هستند که خبر شکار پهپادی دیگر در ایران را بازتاب داده اند.

گفتنی است؛ شب گذشته سردار سرخیلی سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم ۸ نیروی زمینی سپاه از به زمین نشاندن یک پهپاد بیگانه در منطقه رزمایش خبر داد.

وی گفته بود: در اولین روز عملیاتی رزمایش پیامبر اعظم سیستم‌های جنگ الکترونیک سپاه متوجه سیگنال‌هایی شدند که نشان می‌داد پهپادهای بیگانه قصد ورود به کشورمان را دارند.

پیش از این نیز در آذر ماه سال ۹۰، ایران یک پهپاد RQ-۱۷۰ آمریکایی را به زمین نشانده بود و درست در یک سال بعد از آن یک پهپاد اسکن ایگل را توانست سرنگون کند.