افکار -

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات ۹۲ اظهار داشت: می‌خواهند بداخلاقی را وارد رقابت‌های انتخاباتی کنند و درسایه این امر از قانون عبور کنند.

وی افزود: باید مراقبت کرد که در انتخابات قانون حاکم باشد و رقابت‌ها اخلاقی و توأم با احترام به حق انتخاب مردم باشد.

حبیبی گفت: برخی به نهادهای انقلابی تهمت می زنند و می گویند می خواهند انتخابات را مهندسی کنند حال آنکه این تهمت زننده ها، هم صدا با رسانه های بیگانه در حال مهندسی انتخابات مطابق با اهداف اتاق جنگ نرم دشمن هستند، ما باید تلاش کنیم امنیت روانی و اخلاقی جامعه را حفظ کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: رئیس جمهور باید التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه داشته باشد کسانی که در عمر سیاسی خود هیچ نشانه ای از التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه نداشته اند و برعکس نمادی از قانون ستیزی و ولایت سیتزی یا ولایت گریزی دارند اگر نامزد می شوند، باید انتظاری برای تأیید صلاحیت نداشته باشند.

وی تأکید کرد: ولایت فقیه یک اصل تشریفاتی در قانون اساسی نیست، ولایت فقیه فقط برای اعلام و ابراز ارادت نیست، اگر بخواهیم انقلاب نظم و نسب داشته باشد، اگر نخواهیم درخط آمریکا حرکت کنیم باید از ولایت فقیه اطاعت عملی کنیم.

حبیبی اظهار داشت: من توصیه می‌کنم رجال مذهبی و سیاسی که خود را برای رقابت ها آماده می‌کنند براساس تقوای سیاسی در رقابت عمل کنند و برای اثبات خود به دنبال نفی دیگران نباشند، انتخابات آینده را می توان عرصه عرضه شایستگی‌ها کرد.

وی درپاسخ به این سوال که نامزد حزب موتلفه اسلامی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کیست؟ گفت: حزب در جمع بندی نظرات خود به این نتیجه رسید که آل اسحاق را بعنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی کند تا در فرآیند همگرایی اصولگرایان با محوریت روحانیت دیدگاه موتلفه اسلامی در ائتلاف لحاظ شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: بدون شک ما تابع خرد جمعی اصولگرایان هستیم و مجموعه اصولگرایان به همراه جامعه روحانیت به هر جمع بندی برسدند ما تابع آن جمع بندی خواهیم بود.

حبیبی درپاسخ به سوالی در مورد تکرار تقاضای آمریکایی ها مبنی بر مذاکرات و گفتگوی دو جانبه گفت: شرایط گفتگو با آمریکایی ها را مقام معظم رهبری اعلام کردند، این شرایط عادلانه، منطقی، منصفانه و عزت مندانه است؛ آمریکایی ها نمی خواهند در گفتگو عدالت و انصاف را رعایت کنند و عزت و عظمت ملت ایران را هم می خواهند نادیده بگیرند طبیعی است درشرایط کنونی انجام هر گونه تماس، گفتگو و مذاکره امری بی نتیجه است.

وی با اشاره به مذاکرات گروه ۱ + ۵ با ایران در قزاقستان گفت: به نظر ما در مذاکرات آلماتی چندان چیزی تغییر نخواهد کرد آنها ۸ ماه است مذاکرات را به تأخیر انداختند گرچه اکنون رضایت به گفتگو داده اند اما هیچ افق روشنی را نشان نمی دهند، اگر آمریکایی ها راست می گویند که در مذاکره با تهران جدی هستند باید حداقل گفتگو های گروه ۱ + ۵ با ایران در قزاقستان اخلال نکنند و بگذارند مذاکرات به نتیجه برسد.

وی تأکید کرد: غنی سازی حق ایران است و هیچ ابرقدرتی نمی تواند این حق را سلب کند.

حبیبی همچنین گفت: ایران طی ۱۰ سال مذاکره با طرف های اروپایی اقدامات اعتمادسازی زیادی انجام داده است، بدون آنکه طرف مقابل حتی یک گام به جلو برای کسب اعتماد ملت ایران بردارد، در شرایط کنونی به نظر می رسد گفتگو بی نتیجه است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی درباره بودجه ۹۲ گفت: اکنون در اسفندماه هستیم سابقه نداشته است در هیچ دولتی در گذشته و حتی این دولت چنین تأخیر فاحشی در تسلیم بودجه به مجلس صورت گیرد.

وی افزود: امیدواریم با تدابیر روسای قوای مجریه و مقننه موضوع تصویب بودجه به صورت قانونی حل شود، طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی رئیس جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه را مستقیم به عهده دارد تأخیر در تسلیم بودجه کار آمدی رئیس جمهور را در جدی ترین مسئولیت او زیر سوال می برد.