افکارنیوز

_ محسن رضایی ظهر جمعه با حضور در منزل پدر شهید حسن شاطری در دیدار با خانواده این شهید بزرگوار، گفت: شاطری مجاهدی مخلص، ایثارگرِ پر افتخار و انسانی صبور، خدوم و خیرخواه بود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: سردار شهید حسن شاطری پس از عمری تلاش و فداکاری در راه خدا، به زیارت حضرت حق شتافت تا پاداش مجاهدات خود را دریافت کند.

وی افزود: این شهید والامقام، علاوه بر افتخارات فراوان در طول دوران دفاع مقدس، توفیق یافت تا به عنوان رئیس ستاد بازسازی مناطق آسیب دیده لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی در خدمت به مردم مظلوم لبنان، نقشی تاریخی ایفا کند و سرانجام به دست عوامل مزدور رژیم صهیونیستی و در انجام رسالتی خطیر، به توفیق شهادت نائل آید.

رضایی خاطر نشان کرد: بی تردید، همانگونه که خاطره فداکاری های سردار شهید حسن شاطری در ذهن همرزمان او در دوران دفاع مقدس، ماندگار است، خدماتِ مخلصانه او نیز در کنار مردم ستمدیده لبنان در تاریخ مشعشعِ مقاومت در حافظه تاریخیِ مظلومانِ آن خطه، جاودان خواهد ماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمنان ما بدانند که امت اسلامی از شهادت نمی‌ترسند و یقین بدانند با این حرکتی که انجام داده‌اند ملت ما مقاوم‌تر می‌شود و تصمیمش را علیه اسرائیل جدی‌تر می‌کند و تا آخرین قطره خون در این مسیر به مبارزه ادامه خواهد داد.

رضایی تاکید کرد: دشمنان هم بدانند که انتقام حاج حسن را به زودی از اسرائیلی‌ها خواهیم گرفت و دشمنان با این حرکات احمقانه نمی‌توانند ملت ایران را خاموش کنند، بلکه شهادت این شهید بزرگوار یک درس و الگو برای ملت‌های ایران، لبنان و تمامی مسلمانان جهان می‌شود.

رسیدگی به مستضعفین و احترام به بزرگان مهمترین خصوصیات شهید شاطری

پدر سردار شهید حسن شاطری نیز در این دیدار، درست‌کاری، پشتکار زیاد، مردم داری، رسیدگی به مستضعفین و احترام به بزرگان را از خصوصیات اصلی فرزند شهیدش عنوان کرد و گفت: شهید شاطری نا امیدی در کارش هیچ‌جایی نداشت، کار نشدنی برای او معنا و مفهومی نداشت.

حاج احمد شاطری با تاکید بر اینکه این شهید با جمهوری اسلامی ایران و ولایت، عهد و پیمان بسته بود و تا پای جان خود بر عهد و پیمانی که بسته بود ایستاد، افزود: کسانی که چنین شخصیتی دارند، شهادت بزرگترین آرزوی آنها است.

حاج حسن از همان اولین روزهای جنگ به مناطق جنگی رفت

وی افزود: حاج حسن از همان اولین روزهای جنگ به مناطق جنگی رفت، یکسال بعد از شروع جنگ، فرمانده عملیاتی منطقه کردستان را به دست گرفت، تا پایان جنگ در کردستان بود، بعد از جنگ نیز مسئول بازسازی مناطق جنگ زده شد، سپس به ارومیه رفت و فرمانده تیپ ۵۳ قرارگاه حمزه سید شهداء شد، زمانی بعد فرمانده لشکر ۴۰ مهندسی صاحب الزمان اصفهان شد، سپس در سالهای آخر خدمت خود به بیروت منتقل شد و مسئول بازسازی لبنان بعد از جنگ ۳۳ روزه شد.

پدر شهید شاطری ادامه داد: حسن آقا از زمانی که لباس رزم پوشید با نظام مقدس جمهوری اسلامی عهد و پیمان عمیقی بست و تا آخرین لحظه عمر خود به این نظام خدمت کرد و پای عهد و پیمان خود ایستاد.

به شهادت فرزند خود افتخار می‌کنم

مادر سردار شهید حسن شاطری با بیان اینکه من به شهادت فرزند خود افتخار می‌کنم، گفت: شهادت بزرگترین افتخاری است که نصیب هر کسی نمی‌شود، شهادت بزرگترین آرزوی شهید شاطری بود، تمام عمر خود را صرف خدمت به نظام کرد و در همین راه به شهادت رسید.

معصومه هاشمی نسب افزود: فرزندم غریب بود و غریبانه به شهادت رسید و من از اینکه در غربت به شهادت رسیده است خیلی ناراحتم، من همیشه دلسوز غریبی او بودم و خواهم بود.

وی با یادآوری اینکه شهید شاطری خیلی ناب بود، اضافه کرد: صبوری و با ادب بودن دو خصوصیت مهمی بود که من در او بسیار دیدیم.

مادر شهید شاطری ‌تاکید کرد: حاج حسن هر جایی که بود به فکر پدر و مادر و خانواده خود بود، همیشه به اطرافیان خود سفارش می‌کرد که احترام بزرگان مخصوصا پدر و مادر را نگه دارید.

سردار شاطری یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول سال‌های جنگ تحمیلی با تمام وجود در حوزه‌های مهندسی جنگ فعالیت داشت.

مهندس حاج حسن شاطری مسئول ستاد بازسازی لبنان هنگام بازدید از پروژههای عمرانی در مسیر دمشق به بیروت به دست عناصر تروریستی استکبار به شهادت رسید.