تاکید رییس جمهور برای جلوگیری از تخلفات بازار

به گزارش افکارنیوز، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی با اشاره به ضرورت کنترل و نظارت بیش از گذشته بر قیمت ها و نحوه توزیع کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه در ایام پایانی سال گفت: باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم با قمیت مناسب و مقابله با سوء استفاده‌ها و تخلفات استفاده کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: دشمن برای اینکه از زهر ناجوانمردی خود علیه ملت ایران بکاهد، قصد دارد عامل برخی نوسان قیمت ها را از ناحیه داخل کشور مطرح کند که در چنین شرایطی اگر کسی در داخل کشور در مسیر نقشه دشمن حرکت کند، مطمئناً از این ملت نیست.

احمدی نژاد با تاکید بر لزوم همدلی و همکاری میان مسئولان مرتبط با تنظیم بازار خاطرنشان کرد: دوران سوء استفاده‌ها به پایان رسیده و به فضل الهی حق مردم از حلقوم سوء استفاده کنندگان بیرون خواهد آمد.

وی تصریح کرد: بدون تردید با همدلی و همراهی مردم و مسئولین، دشمنان نیز تاثیر اقدامات و فشارهای خود بر به گور خواهند برد

احمدی‌نژاد همچنین برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات در سراسر کشور را در ایام پایانی سال اقدامی بسیار مناسب در راستای ارائه کالاهای مورد نیاز به مردم دانست.

در جلسه کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی مقرر شد تا از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌ها در تامین و توزیع کالاها استفاده شود. همچنین مقرر گردید منابعی از صندوق توسعه ملی برای حوزه دام و دامپروری به منظور اصلاح نژاد دام‌های کشور تامین شود.

در این جلسه بنا شد تا طرح ویژه‌ای توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی و شورای اصناف برای بازرسی در خصوص کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال تهیه شود که بر اساس آن قرار است کنترل‌ها از مبادی و سرچشمه‌ها بوده و تنها متوجه کف بازار و اصناف نباشد.

اعضای کارگروه تنظیم بازار همچنین مقرر کردند تا کنترل‌هایی در خصوص برخی کالاهای اساسی ذخیره شده که قرار است به صورت عام و همگانی توزیع شود، انجام شود تا این کالاها که با ارز مرجع وارد کشور می‌شوند از طریق شبکه‌های خاص مانند تعاونی‌های کارگری و کارمندی به دست مصرف کنندگان برسد.

کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد با هدف کنترل قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و اتخاذ تصمیماتی برای تسهیل در زمینه ارائه کالاهای مورد نیاز به مردم در وزارت صنعت ،معدن و تجارت برگزار شد