سیاست چماق مانع از نگاه مثبت ایران به آمریکا

به گزارش افکارنیوز، مهدی دواتگری گفت: اظهارات معاون رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران چیز جدیدی نیست و طی ۳۵ سال گذشته به اشکال مختلف مطرح شده است ولی ناصداقتی حکام آمریکا مانع از عادی شدن روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا بوده است.

نماینده مردم مراغه تاکید کرد: البته سیاست چماق و هویج غرب همواره مانع از به وجود آمدن نگاه مثبت در مسئولان جمهوری اسلامی بوده است چرا که آنان از یک طرف صحبت از مذاکره می‌کنند ولی از طرف دیگر بر وجود گزینه‌های نظامی و نشان دادن رفتارهای خصمانه در مجامع بین‌المللی اصرار می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس قرارداد الجزایر باید اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا و کشورهای غربی به ایران بازگردانده شود و تحریم‌ها پایان یابد، از اقدامات خصمانه کشورهای غربی جلوگیری شود و رفتارهای کشورهای ۱ + ۵ در مجامع بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران پایان یابد.

وی تصریح کرد: علت نشان دادن تمایل مسئولان آمریکایی برای مذاکره با ایران یقینا بیارتباط با حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیست. کشورهای ۱+۵ هجده بهمن ماه دور جدیدی از تحریمهای اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را به اجرا گذاشتند ولی مردم ایران به فاصله شش روز از این تحریمها با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند به هیچ وجه حاضر نیستند دست از حمایت نظامشان بردارند حتی اگر این حمایت برایشان تشدید تحریمها و فشارهای اقتصادی را در برداشته باشد.