رحیمی: بازاریان سود کمتری بگیرند

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا رحیمی در مراسم افتتاح مانور تشدید بازرسی و نظارت اصناف اظهار کرد: ‌ امروز قدرت خرید مردم نصف شده است، از این‌رو باید بازاریان رعایت حال مردم را بکنند و تقاضا دارم نهضتی به وجود آید تا از حیثیت بازار دفاع شود.

وی با اشاره به وجود ۳۰ میلیون صنف و ۸۴ هزار اتحادیه در کشور تاکید کرد: اگر چند ماهی رعایت حال مردم شود، قطعا وضعیت اصلاح خواهد شد و اصناف باید کمی انصاف به خرج دهند.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: سود و زحمت بازاری و فروشنده باید رعایت شود اما در این چند ماه به خاطر خدا بازاریان سود کمتری در نظر بگیرند.

رحیمی در ادامه با انتقاد از خبرنگاران اظهار کرد: پسته درجه یک صادراتی با کیلویی ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود اما برخی خبرنگاران با تهمت گزارش می‌کنند که پسته‌های ۳۰ هزار تومانی کپک‌زده است. این گزارش‌ها همه جایی نبوده و گزارش غلط است.

وی ادامه داد: اصناف مقصر نیستند و چند نفر هستند که در این راستا فتنه بپا کرده‌اند و موضوع پسته مانند جریان اتومبیل است و اینگونه که رسانه‌ها در ‌اخبار و گزارش‌ها منتشر می‌کنند نیست.

معاون اول رییس‌جمهور درباره مبلغ یک در هزار از بودجه که توسط دارایی باید به شورای اصناف داده شود نیز گفت: بنده تا این لحظه فکر می‌کردم این مبلغ به شورای اصناف داده شده است. احتمالا فردا در جلسه‌ای مشکل اصناف رفع خواهد شد.

رحیمی در پایان اظهار کرد: رییس‌جمهور به آقای مرادی رییس سازمان هدفمندسازی دستور داده تا پنج میلیارد تومان هزینه بازرسی به شورای اصناف داده شود و از اصناف و بازاریان تقاضا دارم مردم بعد از خرید راضی به خانه‌هایشان برگردند.

انتهای پیام