اعتراض آیت‌الله مکارم شیرازی به رسانه‌ها

افكار نيوز - حضرت آيتالله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد، روز گذشته پس از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) با انتقاد شديد از برخي رسانهها، خواستار انعکاس صحيح مطالب و امانتداري کامل در نقل اخبار شد.
وی با بیان این‌که تیترهای برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها کار دست انسان می‌دهد، اظهار داشت: در برخی جراید از قول من نوشته‌اند که افراد می‌توانند روزه خود را در مناطق گرمسیر، یک روز در میان بگیرند، یعنی یک روز را بخورند.
به گزارش افکار به نقل از رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی افزود: این جریان از آن قرار است که فردی استفتاء کرد که من بسیار ناتوانم و نمی‌توانم روزه بگیرم، در جواب استفتاء پاسخ دادم که اگر ناتوانی یک روز در میان روزه بگیر و سعی کن همه روزها را از دست ندهی.
وی با بیان این‌که در این استفتاء برائت آزادی برای همه صادر نشده است، اظهار داشت: چرا رسانه‌ها بی‌جهت این کارها را انجام می‌دهند و به این مسائل دامن می‌زنند.
این مرجع تقلید از رسانه‌های خبری خواست تا واقع مطالب را انعکاس دهند و تصریح کرد: امانت کامل در نقل اخبار ضروری است و زندگی توأم با امانت در تمام جنبه‌ها حفظ می‌شود.

/ب.