کشورهای منطقه باتوطئه‌های دشمنان مقابله کنند

به گزارش افکارنیوز، وزیر اطلاع‌رسانی عمان در این دیدار ایران را کشوری بزرگ با تمدن و فرهنگی کهن و تاریخی توصیف کرد و روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان را روابطی ممتاز و دیرینه دانست و از فضای دوستی و برادری حاکم بر روابط بین مردم و دولت‌های دو کشور ابراز خرسندی نمود.

وی با اشاره به عزم و اراده سران دو کشور به خصوص پادشاه عمان برای توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران و لزوم تداوم سفرهای مقامات دو کشور به خصوص مسوولین و دست اندرکاران بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای تقویت همکاری‌ها در این عرصه‌ها تاکید کرد و از سفر متقابل هیات‌های رسانه‌ای برای پوشش واقعیت‌ها و ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف استقبال نمود.

عبدالمنعم بن منصور بن سعید الحسنی همچنین با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی کشورمان و علاقه وافر مردم این کشور برای سفر به ایران و استفاده از طبیعت و نیز خدمات پزشکی و درمانی در ایران بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر برای تقویت ارتباطات مردمی بین دو کشور تاکید نمود.

مهمان‌پرست نیز در این دیدار روابط بین تهران و مسقط را عالی توصیف کرد و عزم و اراده مقامات دو کشور برای تعمیق و توسعه بیش از پیش روابط را مورد تاکید قرار داد.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه فرهنگ و رسانه را دو ابزار موثر و کارآمد در جهت تعمیق و گسترش روابط بین کشورها و ملت‌ها دانست و افزود: در برهه‌ای که شاهد هجمه شدید تبلیغاتی و فرهنگی دشمنان جهان اسلام و صهیونیست‌ها علیه اسلام و مسلمین هستیم ضرورت بهره‌برداری از این ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی برای معرفی چهره واقعی اسلام و واقعیت‌های کشورهای اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود و کشورهای منطقه باید با استفاده از توانمندی‌های تبلیغاتی و فرهنگی خود با توطئه‌های دشمنان که درصدد تفرقه افکنی و دامن زدن به درگیری‌های قومی و مذهبی هستند مقابله نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نقش رسانه‌های گروهی، نخبگان دینی، فرهنگی، علمی و دانشگاهی را در این راستا بسیار موثر و مهم دانست و آمادگی همه جانبه کشورمان را برای همکاری و تعامل سازنده بین بخشهای فرهنگی و رسانه ای کشورهای منطقه به خصوص ایران و عمان مورد تاکید قرار داد.

مهمانپرست همچنین نقش رسانههای گروهی در شناسایی ظرفیتها و توانمندیهای کشورهای اسلامی با یکدیگر را مهم دانست و افزود: رسانههای گروهی میتوانند با اطلاعرسانی صحیح و دقیق زمینه ارتقاء و گسترش روابط بین دو کشور در ابعاد مختلف اقتصادی و تجاری و فرهنگی و گردشگری را فراهم نمایند.