به گزارش افکارنیوز، فاطمه هاشمی فرزند ارشد اکبر هاشمی رفسنجانی به سؤالات مختلف این روزنامه درباره مسائل خانوادگی و دوران ریاست جمهوری پدرش و همچنین شرایط فعلی کشور پاسخ داد.


او در بخش آغازین این مصاحبه نسبتاً تفصیلی مدعی شد که پدرش نسبت به مردم نگاه خاصی دارد و زندگی خوب را حق مردم می داند.


فاطمه هاشمی در خصوص نظر هاشمی رفسنجانی درباره حضور زنان در دولت با بیان اینکه پدرم تا نسبت به موضوعی توجیه و مطمئن نشود آن را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: در زمان ریاست جمهوری پدرمان پیشنهادی به ایشان ارائه دادیم که یک وزیر زن یا معاونی را در امور زنان در نهاد ریاست جمهوری داشته باشید.


وی افزود: جلسات زیادی گذاشتیم و خانم بهروز آمدند و خانم حبیبی بودند و خود من و یک‌سری خانم‌های دیگر بودند که بالاخره آقای هاشمی قبول کرد یک خانم در حد مشاور در هیئت دولت حضور داشته باشد.


دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که مسئولیت بنیاد بیماری‌های خاص را بر عهده دارد، به صراحت می گوید که در دولت احمدی نژاد(دولت‌های نهم و دهم) مشکلی برای این بنیاد نداشته و حتی کمک‌ها بیشتر شد.


او منشاء مخالفت‌ها با خانواده هاشمی رفسنجانی را گروهک منافقین دانست و مدعی شد: «اولین گروهی که با پدرم سر خصومت گذاشت، مجاهدین خلق بودند؛ به دلیل اینکه در آنها انحراف ایجاد شده بود و پدرم به آنها کمک نمی کردند»


فاطمه هاشمی همچنین اولین گروهی که بحثثروت خانوادگی هاشمی را مطرح کرد، گروه «فرقان» معرفی کرد و گفت: آن موقع فقط پدر من نبود؛ شهید بهشتی هم بودند که به ایشان هم همین حرف‌ها را می زدند. یک موقع هم به آقای مطهری آن اوایل می گفتند.


«یادم است آقای مطهری تنها روحانی بنز سوار قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بود. هر روز که جلوتر آمدیم و حضور پدرم در صحنه سیاست پررنگ‌تر و نفوذشان و اثرگذاری‌شان در کشور بیشتر شد، اینحرف‌ها زده شد و دیگر فقط مجاهدین نبودند؛ مخالفان سیاسی چه در داخل و چه در خارج کشور مطرح می کردند»


وی ادامه داد: نگاه مردم از سال ۸۴ به بعد به خانواده هاشمی تغییر کرد و مردم در این سال‌ها شاهد بودند آقای هاشمی با
ما سال‌ها سکوت کردیم فقط به دلیل نظام جمهوری اسلامی و برای اینکه نظام حفظ شود، از خیلی چیزهای خودمان گذشتیم!
بصیرتی که داشت، اتفاقاتی که افتاد از قبل پیش بینی کرد.


فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره تلویحی به بروز فساد بزرگ بانکی اظهار داشت: مردم احساس می کنند با تخلفات و سوءمدیریتی که انجام گرفت، چطور است این همه اختلاس در زمانی صورت گرفت که قرار بود پاکدستی ترویج شود.


فاطمه هاشمی بلافاصله بدون اشاره به وقوع اختلاس ۱۲۳ هزار میلیاردی از بانک صادرات که در دوران موسوم به سازندگی اتفاق افتاد، مدعی می شود: در دوران آقای هاشمی یک مورد از این اختلاس ها که این روزها خودشان اعلام می کنند، رخ نداد!


وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به طور مفصل به موضوع حبس خواهرش و بازداشت برادرش پرداخت و در پاسخ به این سؤال که چرا بر خلاف ظاهر آرامش که موجب شده برخی او را اهل سیاست و رسانه ندانند، در ماه‌های اخیر مواضع تندی اخاذ کرده، اظهار داشت: من خیلی آدم صبوری نیستم!


فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی افزود: بالاخره حوادثبعد از انتخابات خیلی روی ما اثر می گذاشت؛ هر جا می خواستیم صحبت کنیم، چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پدرمان بود، می گفتند برای حفظ نظام باید سکوت کنید.


فاطمه هاشمی ادامه داد: ما حفظ نظام را واجب می دانیم ولی وقتی خواهر و برادرم را گرفتند طبیعی بود که از حقوق خودمان دفاع کنیم!


وی با بیان اینکه دوستان خودمان و سیاست‌مداران، خیلی به ما تذکر می دادند که شما حرف نزنید یا بالاخره یک موضع معتدل بگیرید تا این مراحل کشور طی شود، ادامه داد: وقتی کار به بازداشت خواهر و برادرمان رسید، ما بهانه‌ای داشتیم برای اینکه از حقوق افراد و خانواده خودمان دفاع کنیم.


فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با فراموشی تعمدی موضع‌گیری‌های اخیرش با منت‌گذاری بر سر نظام مدعی شد: ما سال‌ها سکوت کردیم فقط به دلیل نظام جمهوری اسلامی و برای اینکه نظام حفظ شود، از خیلی چیزهای خودمان گذشتیم!


وی البته این نکته را هم گفته که «در پی پاسخگویی به تهمت‌هایی که به ما می زدند، برنیامدیم؛ چون ممکن بود مسائل دیگری در کنارش ایجاد شود»


فاطمه هاشمی با بیان اینکه «هر هفته با فائره در اوین ملاقات کابینی داریم و فقط مادرم ملاقات حضوری دارد»، ادامه داد: مادرم ناراحت است که این چه اجحافی است که به فائزه شده و او چکار کرده که باید در زندان باشد؟


وی البته انکار نمی کند که آیتالله هاشمی رفسنجانی او را به خاطر مصاحبههای تندی که درباره مهدی و فائزه با سایتها داشته، با او دعوا کرده اما درباره علت این اقدام پدرش می گوید: ایشان نگران بود و می گفت مادرت تحمل این را ندارد که سه تا از بچههایش در زندان باشند!