افكار نيوز - مزيتهاي نصب آنتن تقويت كننده امواج موبايل؛
معضل آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) و سود میلیونی بنیاد شهید

یکی از جانبازان آسایشگاه امام خمینی(ره) گفت: با نصب آنتن تقویت کننده امواج موبایل مخابرات موظف شده است که ماهیانه یک‌میلیون تومان به حساب بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران واریز کند.

حسین براتعلی یکی از جانبازان آسایشگاه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با " توانا " اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته شرکت مخابرات با اجازه از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، اقدام به نصب آنتن تقویت کننده امواج موبایل در آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) کرده است.
وی با اشاره به این که عوارض این امواج، منجر به اعتراض همسایه‌ها نیز شده است، گفت: دکل آنتن تقویت کننده امواج موبایل در نقطه‌ای نصب شده است که با بخش آسایشگاه جانباز بیشتر از ۱۵ متر فاصله ندارد.
این جانباز آسایشگاه امام خمینی(ره) تصریح کرد: برای انجام این کار، مخابرات طی قراردادی موظف شده است که ماهی یک‌میلیون تومان به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران پرداخت کند.
براتعلی در پاسخ به این سؤال که تاکنون پاسخی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به اعتراضات صورت گرفته آمده است، تأکید کرد: روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در متنی اعلام کرده است که این دکل، خواست خود جانبازان بوده، در حالی که پیشنهاد ما نصب دستگاه میکرو BTS بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارکنان شرکت مخابرات در حال نصب این دکل در محوطه آسایشگاه هستند.
طبق تحقیقات به عمل آمده امواج موبایل تاثیرات بدی بر روی غشاهای سلولی، رفتارهای شنیداری، یادگیری و حافظه، DNA، جهش و یا انحراف کروموزومی، سیستم ایمنی و طول عمر، پیشرفت و جابه‌جایی تومور، چشم و گوش، دستگاه قلبی عروقی و عملکرد مغز انسان اثرات سویی می‌گذارد.

/ب.