توصیه عسگراولادی به نامزدهای انتخاباتی

به گزارش افکارنیوز، حبیب‌الله عسگراولادی با بیان اینکه " تکثر نامزدها می‌تواند به نشاط و جدی بودن رقابت‌ها کمک کند "، گفت: با این وجود، عقلانیت سیاسی و احترام به خردجمعی اقتضا می‌کند که یک همگرایی در اضلاع رقابت شکل بگیرد و در رقابت نهایی تنها کسانی که یک اندیشه سیاسی یا راهبرد اجتماعی را نمایندگانی می‌کنند در صحنه باقی بمانند.

وی با بیان اینکه " تکثر نامزدها به دلیل احساس وظیفه‌ای است که هر رجل سیاسی و مذهبی دارد و این نشان می‌دهد کشور دچار قحط‌الرجال نیست "، افزود: تکثر نامزدها هم تهدید است، هم فرصت؛ تهدید به این معنا که آرای را می‌شکند و آرای فرد می‌کاهد و روند وفاق ملی را کند می‌کند و فرصت است به این معنا که به هرحال سطح و عمق مشارکت را افزایش می‌دهد و نخبگان جامعه برای پیشرفت، تعالی، استحکام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در قبول مسئولیت و ریاست قوه اجرایی کشور پیشگام هستند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به شرایط ائتلاف میان گروهها و افراد مختلف اظهار کرد: تاکنون هرکس که خود را عرضه کرده شروطی را برای همگرایی گذاشته است که اگر آن شروط تحقق پیدا کند، طبیعی است ائتلاف شکل می‌گیرد.

عسگراولادی در ادامه یادآور شد: از ابتدای انقلاب معمول این بوده که هم احزاب نامزد معرفی کنند و هم کسانی به طور مستقل یا جدا از احزاب خود را در معرض رای مردم بگذارند. در قانون اساسی شرطی وجود ندارد که حتما احزاب کسی را معرفی کنند. در قانون اساسی از رجال سیاسی و مذهبی سخن به میان آورده است. این رجال ممکن است وابسته به حزبی باشند یا نباشند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه " نامزدها باید شایستگی‌های فکری و عملی و سابقه مدیریت کلان خود را به مردم اثبات کنند و توانایی‌های خود در پاسخگویی به مطالبات مردم و دغدغه‌ها و شرایط ویژه رهبری را در گذشته اثبات کرده باشند "، گفت: احزاب و گروه‌ها می‌توانند به نمایندگی از خود یا مردم این شایستگی‌ها و توانایی‌ها را محک بزنند و نقشی هم در انتخاب مردم بازی کنند. روحانیت، احزاب و دیگر مجموعه‌های اجتماعی می‌توانند مردم را در انتخاب خود یاری کنند؛ البته این منافات ندارد با اینکه مردم خودشان بر اساس شیوه‌های تحقیق و بررسی که دارند این انتخاب را انجام دهند.

به گفته این عضو شورای مرکز حزب موتلفه اسلامی، تکیه بر روی دیدگاه احزاب و افراد مورد اعتماد در این انتخاب نوعی عقلانیت سیاسی است و نباید از آن غفلت کرد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق از سوی نامزدهای انتخابات تصریح کر: در معرفی کاندیداها، اعم از اینکه احزاب و جریان‌های سیاسی معرف باشند یا خود نامزدها بطور مستقل بخواهند وارد عرصه معرفی شوند، باید اخلاق اسلامی را کاملا رعایت کنند.

عسگراولادی در پایان تاکید کرد: ما با توجه به آموزههای دینی که داریم مجاز نیستیم از هر وسیلهای برای رسیدن به هدفمان استفاده کنیم. تخریب و تضعیف شخصیت رقیب یا سیاهنمایی خدمات دولتهای قبل در نظام جمهوری اسلامی که بر مبنای اخلاق و شریعت دین پایهگذاری شده است به هیچوجه به صلاح جامعه، بویژه کاندیداها نیست.