به گزارش افکار نیوزبه نقل از قرارگاه راهیان نور، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از منطقه عملیاتی شلمچه اظهار کرد: در سال ۶۱ قبل از اینکه عملیات رمضان انجام شود تصمیم داشتیم در منطقه شلمچه عملیاتی انجام دهیم و از اینجا به سمت بصره حرکت کنیم اما‌‌ همان موقع هم موانع زیادی از سوی ارتش بعثعراق در منطقه بکار رفته بود که از انجام آن منصرف شدیم تا اینکه بعد از چهار سال مصمم شدیم در این منطقه عملیات کنیم.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس معنویت و ارزش‌هایی دارد که از راه‌های مختلف می‌توان آن را به نسل آینده انتقال داد افزود: بدون تردید اگر کسی به دنبال پویندگی و راه شهیدان است و می‌خواهد از معنویت شهیدان در مسیر زندگی خودش توشه‌ای بردارد حتما باید سالی یک بار یا دو سالی یک بار در مناطق عملیاتی مانند شلمچه، طلائیه، اروند و فکه حضور یابد و توشهٔ معنوی از این مناطق بردارد.

وی با بیان اینکه آنهایی که بیشتر از دیگران در چنین مناطقی می‌مانند و خدمت می‌کنند اجر و پاداش بیشتری می‌برند اظهار داشت: حرکتی که گروه‌های جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار انجام می‌دهند حرکتی است که در ادامه راه شهیدان قرار دارد چون در صحنه‌های امروز دیگر جنگ سخت با دشمن نداریم.

سردار جعفری با اشاره به اینکه امروز یکی از عرصه‌های مهم خدمت به مردم حضور در عرصه‌های جهادی است تاکید کرد: انقلاب ما همه چیز خود را از محرومین دارد و این‌‌ همان موضوعی است که حضرت امام فرمودند «یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی‌دهم».

فرمانده کل سپاه با اظهار اینکه این حرکت‌های جهادی‌‌ همان عمق بخشی انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: امروز حرکت‌های جهادی در اوج نیازی که برای برقراری عدالت وجود دارد بالا‌ترین ارزش برای انقلاب است.

وی افزود در واقع آنچه نظام اسلامی می‌خواهد برای رفع محرومیت از مناطق محروم انجام دهد گروه‌های جهادی بدون هیچ توقعی، با انگیزه و ایمان و از روی عشق و داوطلبانه انجام می‌دهند.

سردار جعفری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از آنجایی که سال ۶۵ بسیار مهم و سرنوشت ساز برای جنگ بود رزمندگان ما یک عملیات بزرگ و مهمی انجام دادند تا امیدواریهایی که صدام برای اربابان خود ایجاد کرده بود به شکست کشانده شود، لذا عملیات کربلای پنج عملیات تعیین کننده دفاع مقدس بود.