احمدی نژاد: مگر می‌شود جلوی " بهار " را گرفت

به گزارش افکارنیوز،محمود احمدی نژاد پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری در استان لرستان در سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکریم که آغاز سال جدید را با حضور در لرستان سرفراز و عزیز آغاز کردیم، حق مردم لرستان است، مردمانی مومن، شجاع، تاریخ ساز و سخت کوش. مردمی که در مقاطع حساس همیشه تا نفس آخر با استقلال، عزت و دفاع از اسلام ناب از خط امامت و ولایت صیانت کردند. امروز در تمام نقاط ایران مردان و زنانی از استان لرستان حضور دارند و مشغول خدمت به ایران عزیز هستند. خدا را سپاسگزاریم که توفیق حضور، عرض ارادت و سلام به مردم لرستان را به من عنایت کرد.

وی در ادامه به آغاز عملیات اجرایی سد و نیروگاه بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی دنیا اشاره کرد و بیان داشت: آنچه برای ما مهم است و مهم تر از ارتفاع خود سد است، خودباوری، ایمان و توانایی است که در این سرزمین به وجود آمده است. پیش از این در سدهای بسیار کوتاه تر از بختیاری قبل از هر نوع اقدامی دیگران ایده و طرح می دادند ولی امروز از صفر تا صد را خودمان طراحی و اجرا می کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه این سد عظیم ۵.۲ میلیارد مترمکعب آب را در خود ذخیره و مدیریت می کند، افزود: ایران در بین کشورهای دنیا جزء کشورهای کم بارش است و بهترین راه در این زمینه برای ذخیره جمع آوری آبهاست.

وی با بیان اینکه سد بختیاری در فاز اول هزار و ۵۰۰ مگاوات و در فاز دوم هزار مگاوات برق تولید می کند، افزود: همچنین یکی دیگر از مزایای این سد این است که آب را برای دشت های پایین دست تنظیم کرده و محیط اطراف را آباد می کند.

احمدی نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه دریاچه سد بختیاری ۸۰ کیلومترمربع وسعت دارد برای تفریح، ماهی گیری و قایق سواری می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این یک سرمایه عظیمی برای مردم لرستان خواهد بود که توسط متخصصان و جوانان خودمان در ایران عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است جسارت است که این سد را بسازیم؛ قبل از این قرار بر این بود که منابع مالی این سد از طریق منابع خارجی تامین شده و همچنین برای احدثآن از پیمانکاران خارجی استفاده شود که ما حیفمان آمد به نام دیگران ثبت شود در حالیکه ما توانایی اجرای این سد را داریم. کار خیلی بزرگی است، خدا نیز منابع آن را خواهد رساند و به طور حتم نزول نعمت خداوند در گرو اراده انسانهاست.

رئیس جمهوری افزود: زمان اجرای این پروژه ۱۰ سال پیش بینی شده است که با توجه به توانایی هایی که در کشور وجود دارد این سد زودتر از ۱۰ سال به اتمام می رسد چرا که خودباوری و نوآوری در کشور به وجود آمده است. امروز هیچ نیازی نیست در کشور که توسط متخصصین داخلی قابل تامین نباشد. امروز عملیات اجرایی سد بختیاری نیز شروع شد که به سرعت جلو خواهد رفت.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به ماموریت های امسال و سالهای آینده اشاره کرد و بیان داشت: ماموریت اصلی ما ساختن ایران و آبادانی مادی و معنوی است. آبادانی مادی یعنی اینکه بسازیم و آماده کنیم تا همه مردم در رفاه باشند؛ آبادانی معنوی نیز یعنی عدالت، پاکی، ایمان، عبودیت، توحید، مهربانی، احترام و کرامت در جامعه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین کارهای ما پیشبرد اقتصاد کشور است، افزود: خوشبختانه حرکت اقتصادی کشور حرکت موفقی است. منسجم، هدفمند و سیاستها بسیار دقیق در این زمینه در حال انجام است. البته مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد که عمده آنها مشکل سیاسی است که اقتصادی شده و اراده سیاسی وارد شده و خلل اقتصادی ایجاد کرده است. البته یکسری سیاه نمایی ها و خیانت های شخصی خود نیز مشکل درست می کند؛ چه از بیرون و چه از داخل. سرزمینی وسیع با این معادن، کشاورزی و نعمت های فراوان و بهترین مردم مشکل اقتصادی ندارد.

احمدی نژاد افزود: امروز ایران در بخشهای فناوری هسته ای، پزشکی و تجارت خارجی به جلو می رود و مشکل مبنایی و اساسی اقتصادی در کشور نداریم. تحمیلات سیاسی است که به صورت اقتصادی خود را نشان داده است برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران.

وی تصریح کرد: من امروز به دنیا اعلام می کنم که به فضل الهی ملت ایران از همه موانع و بدخواهان عبور می کند و هیچ مانعی نمی تواند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد. همه این تلاشها در نهایت ممکن است دست اندازی در عبور خودروی پیشرفت ایران ایجاد کند و خیلی آنها تلاش کنند چرخ ماشین ملت را پنچر کنند که این پنچری را ملت ایران می گیرد و به جلو می رود.

احمدی نژاد عنوان کرد: ملت ایران ملتی است که با این بداخلاقی ها متوقف نمی شود چرا که راه ما راه روشنی است. با شروع به کار این سد اراده ملت ایران یک بار دیگر به دنیا اعلام می شود که ایران تبدیل شود به زیباترین، بهترین و بالاترین ملت در دنیا و این فشارهای اقتصادی، غلط کردن های بی ارزش است. مگر می شود جلوی تابش خورشید، جابجایی هوا و آمدن بهار را گرفت. ملت ایران به سمت قله ها حرکت می کند.

رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به درخواست نماینده ولی فقیه در لرستان برای اختصاص اعتبار ویژه به منظور رفع محرومیت از روستاهای حاشیه سد بختیاری نیز بیان داشت: روستاهای اطراف آب و برق و راه مناسبی ندارند که در این زمینه از مهندس عبدالهی مسئول قرارگاه خاتم الانبیا که خودش فرزند لرستان است خواهش کردیم که وضع منطقه را تغییر دهد. ما در مورد برق و آب این روستاها صحبت کرده ایم که تا راه اندازی سد مردم از برکات آن بهره مند شوند.