آمریکا در پی کاهش نفوذ ایران در خاورمیانه است

به گزارشافکارنیوز، مهدی سنایی امروز در همدان با بیان اینکه منطقه خاورمیانه آبستن حوادثبسیاری است، اظهار داشت: دشمنان با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تأثیرگذاری آن بر این منطقه، دشمنی‌ها و توطئه‌های بسیاری را در منطقه خاورمیانه به اجرا گذاشته و می‌گذارند.

وی ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خاورمیانه را از برنامه‌های دشمنان نظام دانست و گفت: با وجود این کارشکنی‌ها جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای از جایگاه ویژه‌ای در ایجاد امنیت در منطقه خاورمیانه برخوردار بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادثسوریه و ناکامی غرب در زمینه براندازی دولت بشار اسد گفت: ناکامی در این موضوع بغض و کینه غرب را نسبت به جمهوری اسلامی دوچندان کرده است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه صدها میلیارد دلار از سوی آمریکا در عراق به منظور روی کار آوردن دولت دست‌نشانده در این کشور تصریح کرد: روی کار آمدن دولت دوست ایران در عراق از دیگر موضوعاتی بود که به شدت نظام سلطه و در رأس آن آمریکا را عصبانی کرده است.

سنایی ادامه داد: دنیای غرب به ویژه دولت ایالات متحده آمریکا با طراحی توطئه‌ها و برنامه‌هایی سعی در ایجاد تنش در کشورهایی چون عراق داشته و دارد.

وی افزود: ایجاد اختلافات قومی با قصد بر هم زدن آرامش کشورهای واقع در منطقه خاورمیانه با هدف دستیابی به اهداف دلخواه از موضوعاتی است که در دستور کار نظام سلطه است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم، احزاب و گروهها در کشورهای مسلمان باید هوشیار باشند، ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها کشورهای منطقه و مسلمانان را به حفظ وحدت و پرهیز از ورود به اختلافات فرا خواندهاند چرا که امنیت منطقه در گرو همکاری و وجود وحدت است.