اعلام زمان ثبت‌نام ‌نامزدهای انتخابات شوراها

به گزارش افکارنیوز، مسئول حقوقی هیئت مرکزی انتخابات کشور گفت: کار ثبت نام از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از ۲۷ فروردین ماه آغاز خواهد شد.

مسعود حمیدی ظهر امروز در همایش اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی اظهار داشت: کار معرفی و انتخابات معتمدین محلی نیز از فردا و با فرمان وزیر کشور آغاز می‌شود.

وی با تشریح دستورالعمل اجرایی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی افزود: برای نظارت بر روند انتخابات شوراهای اسلامی کشور در استان‌ها هیئت عالی نظارت هر استان تشکیل شده که متشکل از سه نفر از نمایندگان آن استان است.

مسئول حقوقی هیئت مرکزی انتخابات کشور تصریح کرد: برای شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز هیئت‌های نظارت شهرستان‌ و بخش تشکیل شده که در شهرستان‌ها متشکل از ۵ نفر از معتمدان هیئت و در بخش‌ها متشکل از سه نفر هستند که مستقلاً فعالیت‌های خود را از طریق هیئت عالی نظارت استان‌ها پیگیری می‌کنند.

حمیدی فعالیت هیئت نظارت را در بخش‌های قبل از روز اخذ رای، در روز اخذ رای، پس از اخذ رای و بررسی صلاحیت انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین مسئله قبل از اخذ رای و روز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تائید صلاحیت نامزدها بر اساس مفاد مواد ۲۶ و ۲۹ قانون انتخابات است که توصیه می‌شود در این خصوص دقت لازم از سوی افراد به صورت جدی اعمال شود.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از سوابق افراد در دستگاه‌های ذی‌ربط ثبت نشده باشد به مسئولان هیئت‌های نظارت استان توصیه کرد تحقیقات محلی از معتمدین محل را درباره نامزدها جدی بگیرند و از این امر مهم غفلت نکنند.

مسئول حقوقی هیئت مرکزی انتخابات کشور تاکید کرد: مسئولان هیئت‌های نظارت بر انتخابات حتما به یاد داشته باشند که رد صلاحیت افراد باید مستند باشد و در اعلام رد صلاحیت‌ها حتماً مواد قانونی رد صلاحیت یاد شده باشد.

وی مدت زمان تبلیغات را ۸ روز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای عنوان کرد و افزود: مسئولان هیئتهای نظارت بر انتخابات گزارش تبلیغات زودهنگام افراد را به صورت مکتوب ارائه دهند.