علی مطهری نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در نطق میان دستور خود با تبریک انتخاب آیت الله مهدوی کنی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آن طور که مشی معتدل اسلام اقتضا می کند ایشان مانع تندروی ها و افراط گری ها و بازگشت وحدت به جامعه اسلامی ما باشند.

به گزارش پارلمانی مهر، وی همچنین از آیت الله هاشمی رفسنجانی که با تدبیر این منصب را به آیت الله مهدوی کنی تفویض کردند تشکر کرد و افزود: بدیهی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنان نقش ویژه در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور خواهند داشت.

مطهری ادامه داد: نکته ای که لازم است مجلس به آن توجه کند و عکس العملی مناسب در مقابل آن نشان دهد شدت یافتن ترویج مکتب ایران توسط دو مقام عالیرتبه کشور است.

وی با اشاره به مقاله ای که از سوی احمد توکلی در این باره منتشر شده است از هیئت رئیسه مجلس خواست تا این مقاله را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد و افزود: به عنوان نمونه همه می دانیم که نوروز یکی از اعیاد اصیل ایرانیان بوده است اما اگر همین نوروز را به سبب تعصب نژادی به دیده افراط بنگریم و همچون آقای مشایی آن را یکی از شعائر ایرانی بدانیم و سخن از منشور نوروز به میان آوریم و از ۱۲ رئیس جمهور از جمله پادشاه اردن که مردمش علیه او تظاهرات می کنند برای برگزاری مراسم ویژه در تخت جمشید دعوت به عمل آوریم، مراسمی که یادآور جشن های ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی ایران است و هزینه های هنگفتی را تحمیل می کند، اینها حکایت از خواب هایی دارد که برای انحراف انقلاب اسلامی دیده اند.

وی با اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد که اخیرا اظهار داشته است شناخت ما از ولایت همان فهم ایرانی از اسلام است، ادامه داد: اگر دیگران از فهم ترکی، مالزیایی، اندونزیایی و دیگر اقوام دیگر از اسلام سخن گویند چه بلایی بر سر امت اسلام می آید، آیا این حرفها وحدت اسلامی را مخدوش نمی کند.

مطهری ادامه داد: رئیس جمهور در جایی دیگر می گویند ایرانی ها جانشان را می دهند برای عزت ایران، چقدر روی مین رفتند برای اعتلای فرهنگ این سرزمین در حالیکه امام خمینی(ره) می فرمایند همه می دانند که تلاش های هشت سال دفاع مقدس فقط برای اسلام عزیز بوده است این همه خون داده اند برای اینکه اسلام تحقق پیدا کند.

وی با مخاطب قرار دادن احمدی نژاد گفت: آقای رئیس جمهور شما می گویید آنها که با ما دشمنی می کنند از بازیابی مدیریت و روش ایرانی ها می ترسند در حالیکه امام خمینی می فرمایند دشمن های ما از جمهوری نمی ترسند بلکه از اسلام می ترسند.

علی مطهری ادامه داد: اینجانب هشدار می دهم که خبر تز مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام که توسط آقای مشایی مطرح شده و متاسفانه توسط رئیس جمهور محترم نیز به دلیل ضعف بینش اسلامی و حمایت ویژه از آقای مشایی دنبال می شود، خطری است که کیان انقلاب اسلامی را تهدید می کند.

وی ادامه داد: این همان تزی است که در سالهای منتهی به انقلاب اسلامی از سوی برخی روشنفکران مطرح بود و شهید آیت الله مطهری درباره آن به امام(ره) این گونه گفته بود ادعا می کنند که ایدئولوژی ما روی فرهنگ ما اثر گذاشته و فرهنگ ما روی ایدئولوژی، لهذا ایرانیت ما ایرانیت اسلامی شده است واسلام ما اسلام ایرانی شده، با این بیان عملا و ضمنا فرهنگ واحد به نام فرهنگ اسلامی را انکار می کنند.

مطهری ادامه داد: جالب است که آقای احمدی نژاد اخیرا گفته اند البته بحثدیگری وجود دارد به نام اسلام ایرانی که آن را در جای دیگری باز خواهم گفت، گویی شهید مطهری پاسخ تز مکتب ایران و این گونه سخنان را از پیش داده است.

وی تصریح کرد: عجیب است که این بحثها در زمانی توسط مقامات عالیرتبه ایران مطرح می شود که نهضت های اسلامی بی سابقه در کشورهای اسلامی در جریان است و درخت انقلاب اسلامی ایران به بار نشسته و لازم است بر وحدت امت اسلامی و مشترکات میان ما و ملت های اسلامی تاکید کنیم و کمتر به مباحثی که بویی از تعصب نژادی دارد بپردازیم.

نماینده مردم تهران گفت: اکنون باید بر مشترکات میان ملت های اسلامی همچون بازگشت به اسلام و حاکمیت ملی مردم و رهایی از یوق استعمار غرب بپردازیم نه اینکه به مطالبی همچون مکتب ایرانی و منشور نوروز و برتری نژاد ایرانی و اسلام ایرانی سخن به میان آوریم.

مطهری عجیب تر این است که برخی می گویند اینها مسائل فرعی است و باید رهایش کنیم اما فرعی بودن برخی از مسائل به این معنا نیست که آن را رها کنیم بلکه باید در اولویت دوم خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه چند روز پیش نیز یکی از همکاران بنده را متهم نمود که مسائل فرعی را از اصلی تشخیص نمی دهم ادامه داد: پاسخ این همکار نیز همین است که مسئله فرعی این نیست که باید کنار گذاشته شود بلکه باید در اولویت بعدی قرار گیرد و سخن من نیز در آن روز این بود که اگر گزارش حادثه تلخ ۲۵ بهمن در عرض دو هفته آماده و در صحن علنی مجلس قرائت می شود و کار درستی است، گزارش مثلا حادثه کوی دانشگاه که رهبر انقلاب نیز در باره آن فرمودند دل ما را خون کرد لااقل بعد از یک سال و نیم آماده و قرائت شود نه اینکه از دستور کار مجلس خارج شود.

نماینده تهران ادامه داد: با همین توجیهات ما بسیاری از مسائل مهم کشور را به بهانه فرعی بودن رها می کنیم و وظیفه نمایندگی خود را به درستی انجام نمی دهیم.

وی همچنین با اشاره به مسئله حجاب و پوشش اسلامی نیز گفت: بعد از مصاحبه تلویزیونی چند ماه پیش آقای رئیس جمهور که در آن وظیفه دولت را بر خلاف اجماع فقها نقض کردند، پوشش اسلامی در جامعه رو به انحطاط رفته است و امروز پوشش اسلامی به صورت بلوز و شلوار درآمده است که به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

مطهری ادامه داد: مسئله پرداخت بودجه به مترو را نیز می گوییم فرعی است پس چه مسائلی اصلی هستند لابد ماندن من و دوستانم در قدرت!

وی ادامه داد: مجلس نمی تواند و نباید در مقابل این موضوعات بی تفاوت باشد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: اینجانب به دولت هشدار می دهم اگر بر روی تز مکتب ایرانی پافشاری کند و نسبت به مسئله حجاب و عفاف در جامعه همچنان بی تفاوت باشد ضمن حمایت از خدمات دولت، سئوال از رئیس جمهور راکه به خاطر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به تعویق انداختیم در دستور کار مجلس قرار خواهیم داد.