به گزارشافکارنیوز، محمد رضا رحیمی با بیان اینکه از مجموع ۷۷۶مصوبه سه سفر استانی هیئت دولت به استان سمنان ۹۱درصد تحقق یافته است، افزود: ۶۰ تا ۷۰ مصوبه در حدود ۹درصد از مجموع این مصوبات به علت مشکلات اعتباری یا قانونی محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال بخاطر کاهش درآمدهای نفتی ناشی از تحریمها اعتبار مناسبی برای این طرحها اختصاص نیافت گفت: اعتبار ۳۰۰میلیاردی اجرا و تکمیل طرحهای باقیمانده با مدیریت استاندار توزیع می شود.

رحیمی طرح انتقال آب خزر به استان با هزینه ای در حدود ۲۵۰۰ تا۳۰۰۰ میلیارد تومان را مهمترین طرح دولت در این استان و حیاتی ترین نیاز مردم استان برشمرد و افزود: با توجه به نقش آب در توسعه همه جانبه استان سمنان این طرح قطعا اجرا می شود و دولتهای بعدی نیز مکلف به اتمام آن هستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مصوبات کار گروه کشاورزی و معدن استان نیز گفت: اختصاص ۲هزار و۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۱۳درصد برای توسعه طرحهای معدنی استان، اختصاص اعتبار لازم از محل حقوق دولتی معادن برای تکمیل زیر ساختها معدنی از جمله آب و برق، کمکهای فنی و اعتباری رای اکتشاف و نوسازی معادن و اعطای تسهیلات برای ساخت یک واحد فراوری کربنات سدیم از جمله مصوبات کارگروه کشاورزی و صنعت و معدن با حضور رئیس جمهور بود.

رحیمی افزود: در بخش کشاورزی نیز با توجه به اینکه استان سمنان از استانهای موفق در جذب کامل تسهیلات بخش کشاورزی در سال گذشته بوده است ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۷درصد به طرحهای کوچک کشاورزی و فارغ التحصیلان بیکار این بخش و ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۱۲درصد به طرحهای بزرگ کشاورزی اختصاص یافت.

همچنین ۵۰میلیارد ریال اعتبار برای تهیه طرح جامع توسعه پسته استان در نظر گرفته شد.

بخش پایانی سخنان محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران ارائه کارنامه عملکرد دولتهای نهم و دهم در استان سمنان بود.

افزایش اعتبارات جاری و عمرانی استان از ۱۱۵میلیارد تومان در سال ۸۴ به ۳۳۱میلیارد تومان در سال ۹۱، معرفی طرحهای اشتغالزایی به بانکها به میزان ۷هزار و۲۵۵میلیارد تومان تسهیلات در ۸سال اخیر، کاهش نرخ بیکاری از ۱۱ و ۳ دهم درصد سال ۸۴به نرخ ۹درصد در پاییز ۹۱، رشد ۱۵درصدی تختهای بیمارستانی و افزوده شدن ۵۳۴تخت جدید به بیمارستانها، رشد ۱۲۷درصدی ایجاد پایگاههای امداد جاده ای از ۱۵پایگاه در سال۸۴ به ۳۲پایگاه در سال۹۱، افزایش مراکز آموزش عالی از ۲۶مرکز به ۶۲مرکز و ۱۳۹درصد رشد، افزایش ۴۵درصدی مراکز فرهنگی از ۵۳مرکز به ۱۳۰مرکز و رشد ۳۸درصدی فضاهای ورزشی از سرانه ۵۸سانتیمتری در سال ۸۴ به ۸۰سانتیمتر در سال ۹۱ از جمله دستاوردهای دولت های نهم و دهم در استان سمنان بود که معاون اول رئیس جمهور به آن اشاره کرد.

رحیمی احداث۸۹۲کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان و در دست ساخت بودن ۷۰۰کیلومتر راه را از دیگر خدمات دولت های نهم و دهم در استان سمنان بیان کرد و افزود: در این مدت ۶۰نقطه حادثه خیز جاده های استان حذف شد و ساخت راههای روستایی با ۷۲درصد افزایش به ۹۱۷کیلومتر رسید.

افزایش ۶۴درصدی اجرای خط انتقال گاز با احداث۱۲۹۰کیلومتر خط گاز، گاز رسانی به ۱۹شهر از ۲۰شهر استان و ۱۸۲روستا از ۲۸۲روستای بالاتر از ۵۰خانوار، واگذاری ۲۶هزار و۶۳۵انشعاب فاضلاب، برخورداری ۵۲درصد از روستاهای استان از آب شرب سالم، ساخت ۲نیروگاه و سد کالپوش، ساخت ۸۰هزار و ۷۷۵واحد مسکن مهر، ارتقای ضریب نفوذ تلفن همراه از ۱۱درصد در سال۸۴ به ۷۹درصد، رشد ۱۲۵درصدی تعداد شهرکهای صنعتی از ۱۲شهرک در سال ۸۴ به ۲۷شهرک و ناحیه صنعتی در سال ۹۱، رشد ۵۹درصدی تولید محصولات باغی از ۱۸هزار تن به ۲۸۶هزار تن و افزایش صادرات غیر نفتی استان از ۳۳۷میلیارد ریال در سال ۸۴ به یکهزار و۷۳میلیارد ریال در سال ۹۱ از جمله دستاوردهای دولت نهم و دهم در این استان بود که معاون اول رئیس جمهور به آن اشاره کرد.

این جلسه که پنج‌شنبه شب به ریاست دکتر احمدی‌نژاد در محل استانداری سمنان برگزار شد، مصوبات گذشته سفرهای استانی درخصوص این استان بررسی و نسبت به مصوباتی که هنوز اجرا نشده است تصمیم‌گیری شد.

رییس جمهور درپایان این جلسه اعضای هیأت وزیران را به تلاش برای تکمیل تمام مصوبات سفرهای استانی و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر پیشرفت استان سمنان توصیه کرد.

آقای احمدی‌نژاد همچنین از حضور باشکوه مردم استان بویژه جوانان در مراسم استقبال قدردانی کرد و گفت: حضور حماسی مردم در صحنه‌های مختلف مسئولیت ما را در رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان مضاعف می‌کند.

در این جلسه تصمیم گرفته شد این طرحها تا پایان فعالیت دولت دهم اجرایی و یا تکمیل شوند .