تذکر دادستان به کاندیداهای ریاست جمهوری

به گزارشافکارنیوز، عباس جعفری دولت آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۳ ونک سال ۹۱ را پر از حادثه اعلام کرد و گفت: مهمترین این حوادثراهپیمایی ۲۲ بهمن بود که تمامی دشمنان را مایوس کرد. در سال ۹۱ موضوع انرژی هسته ای مطرح شد و کار به مذاکرات انجامید ولی دشمنان مذکرات را متوقف و تحریم ها را بیشتر کردند تا با گرانی در کشور و دسیسه هایی مانند گران شدن مرغ مردم را به خیابان ها بیاورند تا نقشه شان کامل شود ولی مردم مانند همیشه مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند.

وی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: سه توصیه و هشدار دارم؛ اول مشکلات کشور را سیاه نمایی نکنید، دوم وعده های غیرعملی ندهید و سوم برای تبلیغات هرگز از امکانات دولتی استفاده نکنید.

دادستان تهران مبارزه جدی با جرایم اقتصادی و مجرمین یقه سفید را دستور کار دادستانی در سال ۹۲ عنوان کرد و گفت: در این رویکرد زمین خواری در اولویت است.

وی گفت: آقای مرتضی تورک دو سال سرپرست دادسرای ناحیه ۳ ویژه زمین خواری بودند که به دلیل بازنشستگی معاون امنیتی وی را به عنوان معاون امنیتی دادستان و سرپرست دادسرای اوین منصوب کردیم و حجت الاسلام منصوری که کارهای بزرگی در دادسرای فرهنگ و رسانه انجام داده بود را به عنوان سرپرست دادسرای ناحیه ۳ گماردیم. البته بخش پرونده های زمین خواری همچنان در اختیار آقای تورک است.

دولت آبادی خطاب به معاونین دادستان و دادسراهای تهران گفت: بحث نظارت دادستان بر محاكم، حفظ حقوق متهمان، سركشی از كلانتری ها و نظارت بر بازداشتگاه های نیروی انتظامی باید همیشه مستمر باشد. ما با دادگاه ها مقابله نداریم فقط از كیفرخواست خودمان دفاع می كنیم چرا كه دادستان نماینده وجدان عمومی است.