حاشیه های دو روز ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران
گروه سیاسی:

ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز ۲۶فروردین ایران شاهد یکی از رویدادهای سیاسی شهری بود. از روز ۲۶فروردین کسانی که خواهان ورود به میدان رقابتی برای به دست آوردن کرسی در شورای شهر و روستای خود هستند، تا تاریخ ۱اردیبهشت مهلت دارند به فرمانداری رفته و آمادگی خود را اعلام کنند.

به گزارشافکارنیوز، تاکنون افراد زیادی برای حضور در انتخابات شورای شهر اعلام آمادگی کرده اند.

اولین داوطلب شورای شهر تهران یک بازنشسته سپاه بود با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت شهری بود که هدفش از ورودبه رقابتها را توانائی ها و تجربه و تخصصی خود در این حوزه دانست.

وی با بیان اینکه ۴۵ سال شهردار ناحیه بوده است، گفت: تاکنون رایزنی هایی با من برای ورود به لیست های مختلف شده که در حال تصمیم گیری هستم.

اولین خانمی که برای ثبت نام برای رود به شورای شهر به فرمانداری آمد نیز کارمند شهرداری بود و طبق قانون باید استعفا نامه خود را همراه می داشت، اما در گفتگو با مسئولان تاکید می کرد که استعفایش لازم نیست. بنابراین تنها زن داوطلب نیز نتوانست ثبت نام کند.

ثبت نام یک فوق لیسانس بیکار از دیگر حاشیه های اولین روز ثبت نام داوطلبان شوراهای شهر تهران بود. وی در مورد انگیزه اش از ورود به شوراها گفت: با توجه به اینکه بیکار هستم بهتر از دیگران مشکلات مردم را احساس می کنم.

وی افزود: برای پیدا کردن شغل جاهای مختلفی رفتم و فرم پرکردم و امروز نیز به برای ورود به شوراها فرم پر کردم.

از دیگر داوطلبان شورای شهر تهران مجری برنامه نگاه یک تلویزیون بود که در مورد انگیزه اش برای ورود به شوراها گفت: با توجه به اینکه در برنامه سیاسی نگاه یک با مسوولان نظام از نزدیک ارتباط داشتم توانستم کسب تجربه کنم که این تجربه برای حل مشکلات جامعه و مردم مفید خواهد بود.

آرش میر اسماعیلی قهرمان جودوکار کشور به فرمانداری از نکات جالب توجه بود، برخی از ملی پوشان تیم ملی جودو و مجتبی ملکی از قوی ترین مردان ایران که درکنار او بودند در هنگام ورود به حیاط فرمانداری با سلام و صلوات او را همراهی کردند.
آرش میراسماعیلی گفت: برای ایجاد شور انتخاباتی قصد ورود به رقابتها را دارم.

همچنین علیرضا دهقانی نماینده مجلس هشتم و گوینده خبر ورزشی سابق رسانه ملی از دیگر دواطلبان شوراهای چهارم بود، وی در مورد هدفش از ورود به رقابتها گفت: باتوجه به تجربه چهارساله در مجلس شورای اسلامی می توانم در شوراها نیز موثر باشم.

از دیگر حاشیه های جالب تهران ثبت نام کارمندان مدیران و یا شهرداران شهرداری تهران بود که از جمله آنان محمود رضاییان شهردار یکی از مناطق تهران و مدیر سازمان بهشت زهرا بود. وی با بیان اینکه تجربه ۴۰ ساله در حوزه خدمات شهری دارد، گفت: فوق لیسانس مدیریت دارم و مردم تهران به خوبی مرا می شناسند.

همچنین یک مدیر مدرسه در بین ثبت نام کنندگان دیده می شد و هدفش از شرکت در انتخابات و شورای شهر را اصلاح مدیریت برخی اماکن عنوان کرد.

خانم ۲۹ ساله‌ای نیز برای ثبت‌نام به فرمانداری آمد و گفت که از لحاظ عمرانی کارهای خوبی می‌توانم انجام دهم اما می‌دانم که رای نمی‌آورم.

همچنین حجت‌الاسلام صاحبی مدیر امور کانون‌های فرهنگی مساجد استان تهران نیز که قبلا مشاور استاندار سابق تهران‌(کامران دانشجو) بوده است به فرمانداری تهران برای ثبت‌نام در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا مراجعه کرد.

یکی از کسانیکه برای ثبت‌نام به فرمانداری تهران مراجعه کرد یک کلاه کاسکت در دست داشت و موتورش را هم جلوی درب فرمانداری پارک کرد.

خانم ۳۲ ساله‌ای نیز به فرمانداری تهران مراجعه کرد و گفت مسئول پرستاری و پیراپزشکی نیروی انتظامی در کشور است و هم‌اکنون مدرس دانشگاه انتظامی خواهران بوده و گفت‌: می‌خواهم اشتغال به همراه درآمد را نهادینه کنم و از اشتغال بی‌درآمد جلوگیری خواهم کرد.


اعضای شورای شهر، روز سوم ثبت نام می کنند
اعضای سومین دوره شورای شهر تهران به طور هماهنگ فردا برای حضور در انتخابات دوره چهارم ثبت نام می کنند.

گفتنی است حمزه شکیب و محمد علی نجفی دو تن از اعضای شورا هستند که قصد حضور در شورای چهارم را ندارند.

صبح امروز اخباری مبنی بر حضور دستجردی وزیر سابق بهداشت، اسکندری وزیر سابق کشاورزی، وحید نوروزی مشاور معاون شهردار تهران، حدادیان مداح معروف در انتخابات چهارمین شوراها مطرح شده است.

در محل فرمانداری تهران افرادی برای ثبتنام حضور داشتند که در بین آنها حضور جوانان بسیار چشمگیرتر بود.