به گزارش افکارنیوز،عباس عبدی در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای اعتماد ضمن انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان در سال ۸۸ گفت: شما ممکن است بخواهید بروید پیک نیک. برای به پیک نیک رفتن ممکن است ۱۰۰ نفر از دوستان تان اعلام آمادگی کنند، اما اگر بخواهید به جنگ بروید از همه آن صد نفر دو نفر هم پای کار نیستند. روی آن صد نفر نباید برای جنگ حساب کرد. وقتی شما روی افرادی که به خیابان می آورید کنترل ندارید نتیجه اش همین می شود که دیدیم.
او همچنین درباره کاندیداتوری خاتمی گفته است: نه خیر. کاندیداتوری ایشان که منتفی است. این هم یکی از خیالات برخی از دوستان است. اصلاح طلبان می خواهند در انتخابات این حکومت بیایند. در انتخابات این حکومت آقای خاتمی هشت سال رئیس جمهور بوده و الان چهار سال است یک دیدار با رهبری نداشته است. چگونه این ممکن است؟

وی در ادامه این مصاحبه تصریح می کند: جریان اصلاحات در چهار سال گذشته فاقد موفقیت بوده است. به دلیل تناقضاتی که در آن به وجود آمده است. رفتارهای سال ۸۸ آنان جواب نداده و قابل درک نیست. آنها یا باید فراتر از نظام بروند و اپوزیسیون کامل یا منفعل شوند که این یک انتخاب است یا باید همچون گذشته باشند و مسیر تعاملی خود را با حفظ مواضع داشته باشند. اگر بخواهند در این مسیر باشند با آن رفتارها نمی توانند. نمی توان در هر دو عرصه حضور داشت. نمی شود کاری کرد که هم آن طرفی ها هورا بکشند هم این طرف فضای حضور بدهد. غیر طبیعی نیست که حکومت هم از آنان استقبال نکند. باید افرادی که دچار تناقض هستند به چالش کشیده شوند. اینها وارد این چالش نمی شوند. کار روزنامه نگاری همین است. مثلاً دوستان آقای خاتمی قبل از اینکه ایشان در انتخابات مجلس رأی دهد می گفتند اجماع شده که رأی ندهیم. بعد ایشان رأی داد اما کسی نپرسید که یا اجماع ساختگی بوده یا مهم ترین فرد اجماع به آن پایبند نیست. همه کپ کردند بعد گفتند ۶ ماه دیگر می فهمید ایشان چه کار بزرگی کرد. اگر بناست ۶ ماه دیگر بفهمیم باید سکوت کنیم تا بفهمیم.

عباس عبدی با بیان اینکه اصلاح طلبان قطعاً به این زودی ها نمی توانند خود را از تناقضات رها کنند، اضافه کرد: من معتقدم اصلاح طلبان اگر به طرح مشترکی نرسند در این انتخابات به شدت ضربه خواهند خورد. اگر در دور قبل فقط خاتمی رأی داد این دوره بسیاری از آنان رأی می دهند و بالاتر از این هم شرکت می کنند. من با اطمینان می گویم بخشی از بدنه اصلاحات در ستادهای دیگر فعالیت خواهند کرد نه از این بابت که آنها را قبول داشته باشند به خاطر اینکه آنها می خواهند زندگی کنند. همین الان این اتفاق افتاده و بخشی از بدنه اصلاحات در ستادهای دیگران دیده می شوند. اینها دلایل خاص خودشان را دارند. وقتی در ستاد می روند سعی می کنند توجیه کنند. حضورشان در ستاد اصلاح طلبان هم قربه الی الله نبوده است. در صورت ادامه این وضع بعد از مدتی دیگر کسی برای اصلاح طلبان نمی ماند.

وی خواستار حمایت از یک کاندیدا در انتخابات شده و گفت: من ترکیب آقای جهانگیری و آقای نجفی را پیشنهاد می کنم. آقای هاشمی و خاتمی هم از این دو حمایت کنند. طبعاً حمایت هاشمی و خاتمی باشد برخی از افراد و نامزدهای موجود هم کنار می کشند.

عبدي خواستار صدور بيانيه انصراف از سوي خاتمي شد و گفت: اطرافيان آقاي خاتمي باعث شدند ايشان كه روزي با گفت وگوي تمدن ها در اوج عزت و احترام داخلي و بين المللي بود، امروز براي كانديداتوري از رد صلاحيت هراس داشته باشد. كارشان اين شد كه يك چهره بين المللي را به اينجا كشاندند...