دفاعیه‌ی پژوهشگر موسسه کیهان علیه مشایی

به گزارش افکارنیوز، سومین جلسه بازپرسی از شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری علیه پیام فضلی نژاد، پژوهشگر موسسه کیهان، روز شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار می‌شود.

معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۱ از فضلی‌نژاد به اتهام ایراد افترا و نشر اکاذیب علیه اسفندیار رحیم مشایی شکایت کرد. این شکایت که از مقاله " آیت‌الله علیه ماسون‌ها " در دادسرای فرهنگ و رسانه طرح شده، ابتدا به دلایل حقوقی رد شد، اما مجددا در دستور رسیدگی قرار گرفت.

مقاله " آیت‌الله علیه ماسون‌ها " اردیبهشت ١٣٩ به قلم فضلی‌نژاد با موضوع " تحلیل معرفتی سیاسی کارنامه حلقه انحرافی دولت " در رسانه‌های مختلف منتشر شد.

بر اساس احضاریه دادستانی تهران در این جلسه، پیام فضلی‌نژاد به اتهام ایراد افترا و نشر اکاذیب علیه " اسفندیار رحیم مشایی " به ارائه آخرین دفاعیات خود خواهد پرداخت. بدین ترتیب، بازپرس پس از ارائه آخرین دفاع فضلی‌نژاد تصمیم قضایی خود را درباره این پرونده اعلام خواهد کرد.

پژوهشگر موسسه کیهان پیش از این در آخرین جلسه بازپرسی لایحه دفاعیه مقدماتی خود را شامل ۳۰ صفحه به همراه چند فایل صوتی و تصویری به بازپرس داد، اما نسبت به روند تحقیقات قضایی پرونده انتقاد داشت.

فضلی‌نژاد پیش از این در مقام دفاع از خود ایراداتی را به بازپرس ارائه کرده بود؛ از جمله اینکه این دعوی از سوی نهاد ریاست جمهوری به طور کلی مطرح شده و " منجز " نیست و مصداق نشر اکاذیب یا افترا را مستند به نوشته‌های من مشخص نکرده‌اند؛ هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم و دلایل و استنادات زیادی را مبنی بر همگرایی مشایی با گفتمان فراماسونری به دادگاه ارائه می‌کنم و بر سر این ادعا، محکم ایستاده‌ام.

لازم به ذکر است؛ در ۸ آذر و ۱۷ دي ماه سال گذشته، پیام فضلینژاد در جلسات بازپرسی لایحه دفاعیه و مستندات خود را به شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه ارائه کرده بود.