به گزارش افکارنیوز، بر اساس اخبار رسیده، در آخرین نشست کمیته برگزاری همایش آزادی و جریان انحرافی، بر ضرورت برگزاری قطعی مراسم در روز پنج شنبه تاکید شده است و بر این اساس مراسم مذکور از سوی دولت برگزار خواهد شد.

بر پایه همین گزارش، تیم مذکور از ۲۵۰ هزار نفر برای حضور در این همایش دعوت و پیش بینی کرده است از این تعداد، ۱۵۰ هزار نفر در مراسم شرکت کنند. صد هزار نفر روی سکوهای آزادی، و تعداد ۵۰ هزار نفر نیز بر روی چمن مستقر خواهند شد.

خبرهای رسیده اما حاکی است که روند انصراف از حضور در این مراسم شدت یافته و بسیاری با تاکید بر انتخاباتی بودن این همایش از حضور در آن منصرف شد ه اند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که در سفر اخیر استانی دولت به سمنان هم، استقبال چندانی از دولت نشد و بر اساس شنیده ها مسئولی نیز در این خصوص عزل شده و شخص ملک زاده، مسئولیت مستقیم برگزاری همایش آزادی را بر عهده گرفته است.

پروژه اغتشاش و مظلوم نمایی در صورت کمبود جمعیت و یا هر اتفاق دیگری، یکی از برنامه های تدارک دیده شده برای این همایش است. در جلسه جریان انحرافی تصمیم گرفته شده است، تا عده ای در شکل و قالب نیروهای حزب الهی، برای این مراسم تدارک دیده شود، تا در صورت لزوم برنامه را به هم ریخته و پروژه مظلوم نمایی را به نفع دولت اجرا کنند. برای این منظور هم نیروهایی تدارک دیده شده اند تا درصدد به هم زدن مراسم برآمده و در نهایت میتینگ را به هم بریزند.

تیمی هم به عنوان کمیته پشتیبانی مراسم، با حضور چهره های موثر در دولت تشکیل شده است. این تیم به لحاظ محتوایی و شکلی، پشتیبانی مراسم را بر عهده خواهند گرفت.

برنامه احمدی نژاد برای حضور در این مراسم هم معلوم شده است. وی صبح ابتدا در مراسم روز ارتش سخنرانی می کند و بعد از ظهر در میتینگ آزادی حضور می یابد. وی در این مراسم سخنرانی کرده و بلافاصله بعد از آن، راهی ونزوئلا و مراسم تحلیف رییس جمهور جدید این کشور می رود.

سهمیه در نظر گرفته شده برای پایتخت برای حضور در این مراسم، ۳۰ هزار نفر است و البته توصیه شده است هر کس هر تعداد جمعیت جدیدی که می تواند برای این مراسم، بیاورد، از این اقدام دریغ نکند. برای شهرهای دیگر نیز چنین توصیه ای انجام شده است.

گفتنی است نحوه استقرار، وضعیت بهداشتی و امنیتی همچنان از موضوعات بحث برانگیز این مراسم است و هنوز برنامه های این بخش به صورت کامل تدارک دیده نشده است.