آینده سیاسی احمدی‌نژاد دست خودش است

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود که در دفتر منطقه ای جامعه اسلامی مهندسین در اصفهان برگزار شد، در پاسخ به پرسشی در خصوص تعداد زیاد کاندیداها گفت: این تعداد زیاد کاندیدا می تواند مثبت باشد مشروط بر این که به تهدید تبدیل نشود.

وی با بیان این که جامعه اصولگرایی در ایران جامعه بزرگی است گفت: در کشورهای دیگر که احزاب جا افتاده وجود دارند، قبل از انتخابات ریاست جمهوری رقابت های درون حزبی برگزار می شود که شرایط در ایران به گونه ای دیگر است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعدد کاندیداها فرصت خوبی است مشروط بر این که با سازوکارهایی بتوانیم به کاندیدای نهایی برسیم و چنین سازو کاری را باید بوجود آورد.

بعد از ثبت نام به اجماع رسیدن مشکل است

وی با اشاره به شرایط ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: باید تلاش می کنیم قبل از ثبت نام به نظر واحد برسیم. انتظار می رود ائتلاف پیشرفت اصولگرایان نیز به کاندیدای واحدی برسند و بقیه گروه ها را نیز دعوت می کنیم به یک نفر برسند. گویا ائتلاف پیشرفت اعلام کرده اند که بعد از ثبت نام به یک نفر واحد می رسد که تجربه ۳۰ سال انتخابات نشان می دهد، بعد از ثبت نام کار به اجماع رسیدن سخت می شود و توصیه می کنم این مساله را به بعد از ثبت نام واگذار نکنند، زیرا در بسیاری مواقع کاندیداها کوتاه می آید ولی اطرافیان پس از ثبت نام مانع می شوند.

باهنر در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال به نتیجه رسیدن این سازوکارها گفت: این سوال همواره مطرح است که با وجود این سازوکارها و در صورت توافقات، اگر یک نفر لج بازی کند چه می شود؟ به نظر من در این زمینه افکار عمومی و به خصوص رسانه های اصولگرا می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اجماع و رسیدن به کاندیدای واحد بر اساس سازوکارها باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و اینگونه نباشد که اگر فردی سرش را پایین انداخت و به بقیه بی تفاوتی کرد رئیس جمهور شود. کاری نکنیم فرد لج باز و شلوغ رای بگیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که نیازمند چندین حزب جامع و فراگیر در کشور هستیم گفت: برخی فکر می کنند نظام حزبی با نظام ولایی در تضاد است، این در حالی است که یک نظام حزبی کاملاً می تواند زیرمجموعه نظام ولایی قرار بگیرد.

هرزمان حس کنم ادامه حضورم به ضرر جریان اصولگرایی است، کنار می کشم

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص میزان اهمیت موفقیت گفتمان وی در انتخابات به نسبت موفقیت شخص او گفت: اعلام کرده ام که بر اساس سازوکارها عمل می کنم و شخصاً هر زمان حس کنم که ادامه حضور بنده به ضرر جریان اصولگرایی است، ادامه کار را متوقف می کند. پ

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در سال های گذشته در کشور هنجارها شکسته شده، اظهار داشت: در حال حاضر برخی مراجع فکری مانند سابق نفوذ ندارند، مراجع حزبی جایگزین آن ها نشده اند و در مجموع مراجع خوبی جایگزین مراجع فکری گذشته نشده است.

وی تصریح کرد: رییس جمهور آینده حتماً باید هنجارهای جامعه را رعایت کند و کاری کند که اخلاق به فضای سیاسی کشور برگردد.

آینده سیاسی احمدی نژاد دست خودش است

باهنر در پاسخ به پرسشی در خصوص آینده سیاسی احمدی نژاد گفت: آینده سیاسی آقای احمدی نژاد به دست خود ایشان است.

وی افزود: احمدی نژاد در طول هشت سال ریاست جمهوری اش کارهای مثبت زیادی انجام داده که باید ادامه یابد. بعضی هنجارهای خوب ایجاد شده که باید تقویت شود و احمدی نژاد نیز باید به عنوان بنیان گذار این رفتار، حضور و رفتار خود را در فضای عمومی کشور حفظ کند، ولی ایشان نقاط ضعفی هم دارد و ممکن است خدای ناکرده بخواهد از فرصت استفاده کرده و به گونه ای دیگر رفتار کند که به ضرر آینده سیاسی اش باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: این وضعیت خوبی نیست که وقتی به روسای جمهور سابق کشور نگاه می کنیم، بعضاً جایگاه مناسبی ندارند. برخی به حق بوده و برخی به ناحق به آن ها ظلم و حرمت شکنی شده است.

دولت حق ندارد از امکانات دولتی استفاده انتخاباتی کند

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص همایش ورزشگاه آزادی و احتمال سواستفاده از امکانات دولت به نفع کاندیدای خاص در این گردهمایی گفت: اصولاً این نوع تجمعات با این سطح و هدف آن یعنی تجلیل از تلاش گران در برنامه ریزی سفرهای نوروزی، جای سوال دارد، جمع کردن صد هزار نفر از کل کشور علاوه بر هزینه های اضافی، از خطرات احتمالی جاده ها و … برخوردار است و اگر واقعاً بخواهند از این تلاشگران تجلیل کنند، می توانند با نوشتن یک نامه به همراه هدیه ای مادی و یا معنوی کار تجلیل را انجام دهند.

باهنر تصریح کرد: دولت حق دارد حزب داشته و در انتخابات نامزد داشته باشد ولی حق ندارد از امکانات دولت به نفع حزب یا کاندیدای خاص استفاده کند که از مسئولان نظارتی کشور می خواهیم جلوی سواستفاده از امکانات دولتی به نفع اشخاص را بگیرند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص موضع مجلس نیز گفت: مجلس می تواند این تخلفات را دنبال کند و بعضاٌ دنبال کرده و امیدواریم که اتفاق بدی رخ ندهد.

معتقد نیستم شوراهای شهر و روستا حزبی و سیاسی تشکیل شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسشی در خصوص همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت: همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری می تواند باعثهم سویی شوراها و دولت شود که این مساله روند امور را تسریع می کند و خیلی خوب است.

وی خاطرنشان کرد: اصولاً معتقد نیستم که شوراهای اسلامی شهر و روستا حزبی و سیاسی تشکیل شود و باید مسائل را بیشتر به صورت کارشناسی به پیش ببرند.

از افراد توانمند و مجرب برای اداره کشور استفاده کنیم

باهنر در پاسخ به پرسش دیگری در زمینه خصوصیات دولت آینده گفت: دولت آینده باید در اداره کشور از افراد لایق استفاده کند و افراد قدرتمند، مدیر، مدبر، مجرب، توانمند و متعهد را بکار بگیرد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید در کارنامه خود، پیشینه خوب داشته باشد و از نیروهای کارآمد و توانمندی استفاده کند که مدارج رشد را طی کرده باشند مثلاً اگر فردی را برای وزارت در نظر می گیریم، حداقل سابقه معاون وزیر داشته باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان گفت: ایران نیروهای انسانی قدرتمند با درجات بالای اقتصادی در سطح دنیا دارد که ظرفیت های بالایی هستند و نباید با چوب ضدانقلاب آن ها را بزنیم و از پتانسیل های آن ها استفاده نکنیم.