احمدی نژاد: حضور بیگانگان عامل اصلی ناامنی در منطقه بوده

به گزارش افکارنیوز،محمود احمدی‌نژاد که در مراسم رژه روز ارتش در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) سخنرانی می‌کرد، با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: امروز یک روز بزرگ و تاریخی است و ماندگار در حیات ارتش جمهوری اسلامی، و ارتش ایران امروز یک نقطه امید و الگو برای ارتش‌های مستقل جهان است.

وی با بیان این‌که امام(ره) بنیانگذار ارتش نوین در ایران بودند، افزود: یک ملت برای حفاظت از استقلال و امنیت ملی خود و حرکت در مسیر پیشرفت نیازمند اقتدار است. اقتدار حقیقی برآمده از درون و توانمندی‌های قومی و محلی است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اقتدار عاریه‌ای و استیجاری هرگز نخواهد توانست مدیریت یک ملت را صیانت کند.

رییس جمهور ایمان به خدا را اولین نقطه اقتدار عنوان کرد و اظهار داشت: اتکاء به ملت منبع دیگر اقتدار است. خودباوری و اعتماد به نفس و ایستادگی در برابر قدرت‌های پوشالی و نهراسیدن از آنها و باور به این‌که می‌توانیم نیز منبع عظیم اقتدار است.

وی با بیان این‌که نوآوری، مجهز بودن و بدست آوردن توانمندی‌های مورد نیاز منبع اقتدار است، ادامه داد: حرکت در مسیر تعیین شده و منحرف نشدن از مسیر از منابع دیگر اقتدار یک ملت است، امروز ارتش ما همه ویژگی‌های تجلی اقتدار را در خود دارد.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا قرار دارد، ماموریت‌هایی را انجام می‌دهد که ملت ایران به آن سپرده است و ملتی که دارای چنین ارتشی است، هرگز طعم ذلت را نخواهد چشید.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که ملت ایران با اتکاء به همین منابع قدرت یعنی ایمان به خدا، ‌خودباوری و اتکاء به خود به دنبال صلح و امنیت بوده است، افزود: ملت ایران از منطقه حساس خلیج‌فارس نیز با تدبیر و فرصت دادن و جلب همکاری کشورهای منطقه پاسداری کرده است.

وی با بیان این‌که ملت ایران همواره حافظ امنیت کل منطقه بوده است، ادامه داد: از زمانی که بیگانگان وارد منطقه شده‌اند، ناامنی‌ها آغاز شده و اساسا حضور بیگانگان عامل اصلی ناامنی در منطقه بوده است.

وی تاکید کرد: هر کشوری که متکی به خود باشد میتواند در امنیت منطقهای و بینالمللی نیز مشارکت فعال داشته باشد؛ چرا که ملتی که تحقیر شدن را برای خود نمیپسندد، برای دیگران هم نخواهد پسندید. اقتدار عاریهای جز به ذلت کسانی که متکی به آن هستند، نخواهید انجامید. پیام ارتش و ملت ایران اتکاء بر اقتدار ملی و حرکت در جهت صلح و امنیت واقعی بینالمللی در فضای احترام به یکدیگر و محبت و دوستی است.