پس از اقدام قاطع دستگاه قضایی در محدود کردن ارتباط سران فتنه، شبکه های خبری فارسی زبان با دعوت از تحليلگران سياسي تلاش کردند این موضوع را اعلام کنند که موسوي و کروبي هرچه توانسته اند کرده اند و از اين پس بايد ديگران اين نقش را بر عهده داشته باشند.

به گزارش آتی نیوز، هدف آنها از طرح این مباحث، جلوگیری از ریزش هرچه بیشتر سبزها و مایوس شدن آنها بوده است چراکه خارج نشینان فکر می کردند با اقدام جدید قوه قضائیه و طرح شایعاتی چون زندان حشمتیه، حتما خیابانها مملو از طرفداران سران فتنه می شد.

این رسانه ها همچنین به بررسی ظهور پدیده ای جدید در جریان راهبری اعتراضات و ناآرامیها موسوم به شورای هماهنگی راه سبز امید می پردازد و مدعی می شود که با آغاز محدودیتها برای موسوی و کروبی پس از حوادث۲۵ و در روزهای اخیر، مجموعه ای با عنوان شورای هماهنگی راه سبز امید شکل گرفته که تاکنون چند بیانیه صادر کرده هرچند هنوز اعضای این شورا مشخص نیستند اما حضور و گفتگوهای رسانه ای اردشیر امیر ارجمند و مجتبی واحدی دو مشاور میرحسین موسوی و مهدی کروبی
این مسئله را قطعی کرده که این دو از اعضای شورای هماهنگی هستند هرچند اطلاع چندانی از ترکیب این شورای بی ثمر، در دست نیست.

بهمن " الف " به عنوان کارشناس سیاسی یکی از این شبکه ها اعلام کرد: آقایان به اصطلاح رهبران سبز اعلامیه ای داده اند که طرفدار اجرای قانون اساسی و احترام به ولایت فقیه و اینجور مسائل هستند که به نظر من هیچ کدام اینها مسائلی نیستند که طرفداران واقعی جنبش سبز دنبال آن هستند.

وی در ادامه با لحنی عصبی خطاب به موسوی و کروبی گفت: اگر تقلب در انتخابات بوده که همیشه بوده، شما خودتان هم با تقلب در انتخابات برنده شدید؛ رئیس مجلس و نخست وزیر و سفیر و
وزير و اين چيزها شدید و حالا داريد از تقلب در انتخابات احمدي نژاد صحبت مي کنيد؟