اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه سفري كه قرار است به آمريكا داشته باشيد به چه منظوري انجام ميشود، گفت: سفر ما قطعي نيست ولي برنامهاي براي انجام سفر به آمريكا داريم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال پیش سازمان ملل نوروز را به عنوان روز جهانی اعلام کرد طبعا ما به عنوان کشور اصلی که نوروز جزء تاریخ کشورمان به حساب می‌آید، مسئول هستیم که در جهت بزرگداشت این روز در مقیاس بین‌المللی اقدام کنیم. چراکه قبلا نوروز را فقط در کشورمان جشن می‌گرفتیم اما پس از آنکه بحثنوروز به عنوان میراثجهانی مطرح شد، به کمک کشورهای دیگر که قبلا از نظر سیاسی در حوزه ایران بودند و در حوزه ایران فرهنگی حضور دارند، این جشن‌ها توسعه پیدا کرد. که همانند سال‌های گذشته این جشن در سال آینده نیز برگزار می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به ثبت عید نوروز در سازمان ملل به عنوان روز جهانی خاطرنشان کرد: باید از این فرصت بزرگی که برای ایران پدید آمده و موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در دنیا ارتقاء می‌دهد استفاده کنیم چراکه فرصتی‌ است تا اندیشه‌ها و آرمان‌های ملت ایران را مطرح کنیم.

رحیم مشایی با بیان اینکه از طریق وزارت خارجه و نمایندگی‌مان در سازمان ملل اقدام کرده‌ایم و برنامه‌ای در آمریکا تدارک دیده شده است، اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی نوروز از ما دعوت شده که در این برنامه شرکت کنیم که این برنامه در سازمان ملل و با حضور چند کشور دیگر انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص برگزاری جشن جهانی نوروز در تهران نیز یادآور شد: دعوتنامه را برای کشورهایی که قرار است در این جشن حضور پیدا کنند فر ستادیم و پیش‌بینی ما این است که با حضور چند رئیس‌جمهور و مسئولان دیگر از بعضی کشورها که ممکن است رئیس‌جمهورشان نتوانند شرکت کنند، در تاریخ ۷ فروردین ماه برگزار خواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: روز ۸ فروردین با حضور عناصر فرهنگی و شخصیت‌های برجسته فرهنگی داخلی و چند ده میهمان خارجی از کشورهایی که در حوزه نوروز قرار دارند و کسانی که در حوزه نوروز فعالیت‌های ادبی، فرهنگی و تحقیقاتی بوده‌اند، در یک همایش یکروزه شرکت می‌کنند که در تهران است.

رحیم مشایی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها از دیدار محرمانه رئیس جمهور یا شخص شما با علما در سفر اخیر رئیس جمهور به قم خبر داده‌اند، تصریح کرد: بنده در این سفر حضور نداشتم و از چنین برنامه رئیس جمهور اطلاعی ندارم.

وي همچنين در مورد تشكيل شوراي مشاورين رئيس جمهور در امور روحانيت اظهار داشت: برخي افراد براي اين موضوع مطرح هستند ولي هنوز آقاي رئيس جمهور تصميم قطعي را در مورد اين افراد نگرفته است ولي اين ايده مطرح است كه كساني كه از طرف دولت با روحانيون ارتباط دارند، افراد متعددي باشند كه اين ايده نيز هنوز قطعي نشده است.