اداره کردن خبرگزاری ایرنا به سبک باهنر

به گزارش افکارنیوز، همواره در نشست‌های رسمی مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شود که اگر چه در متن نیستند ولی اثرگذاری و اهمیت زیادی دارند.

نشست خبری محمدرضا باهنر در یاسوج این‌گونه بود و حواشی خاص خود را داشت.

صحبت کردن در مورد اسفندیار رحیم‌مشایی مرد جنجالی دولت‌ احمدی‌نژاد از مهم‌ترین حواشی این نشست بود. باهنر در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد این شخص تنها به این جمله بسنده کرد و در پاسخ به یکی از خبرنگاران که برای توضیح بیشتر سماجت می‌کرد، گفت: که قرار نیست کلاس مشایی‌ شناسی راه بیندازیم زیرا این کار خودش هفت تا هشت واحد درسی است.

در ابتدای این نشست یکی از خبرنگاران از باهنر پرسید چند سال پیش شما به دهدشت سفری داشتید و کلنگ پتروشیمی آنجا را به زمین زدید و در اظهارنظری عجیب گفتید که در هزار روز این پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد ولی اکنون بعد از گذشت سال‌ها از این پروژه تنها همان کلنگ باقی مانده و به زیر کشت هندوانه رفته است!

باهنر در پاسخ به این خبرنگار گفت: ما در آن روز فکر می‌کردیم که دولت اهل چنین کارها و خدمت‌هایی است و نمی‌دانستیم نمی‌خواهد پول‌های خود را در چنین مناطق محرومی هزینه کند ولی انصافا " به راحتی در هزار روز می‌شد این‌کار را انجام داد.

باهنر در حاشیه این نشست گفت: برخی ادبیات مسئولان مرتبط با سیاست خارجی سبک است که این موضوع به دیپلماسی کشور ضربه زده است.

موضوع نامه رئیس‌جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری و شرط دیدار با علی‌اکبر ولایتی از دیگر موضوعاتی بودند که در حاشیه این نشست به بحثگذاشته شد و باهنر از مفاد این نامه و چنین شرطی اظهار بی‌اطلاعی کرد و خطاب به خبرنگاری که این سؤال را پرسید با خنده گفت: اگر شما رونوشتی از این نامه دارید به نائب رئیس مجلس هم بدهید!

خبرنگار ادامه داد: یکی از خود اصولگرایان چنین موضوعی را مطرح کرد که باهنر پاسخ داد: مخصوصا به این برادر اصولگرایمان سلام برسانید!

از دیگر حواشی این نشست اصرار یک خبرنگار به اینکه افرادی که اکنون در صحنه انتخابات خود را اصلاح طلب معرفی می‌کنند، اصلاح‌طلب واقعی نیستند، بود که باهنر گفت: افراد حاضر همه مورد تأیید خاتمی هستند و اگر نظر شما با آقای خاتمی یکی نیست و شما این‌ها را اصلاح طلب نمی‌دانید دیگر با خود آقای خاتمی صحبت کنید.

وقتی نوبت به خبرنگار خبرگزاری دولت رسید، شوخی‌هایی میان وی و باهنر رد و بدل شد. باهنر گفت: در صورت رئیس‌جمهور شدن من به هیچ عنوان خبرگزاری ایرنا را حزبی اداره نمی‌کنم البته شما نترسید من خبرنگاران فعلی را اخراج نمی‌کنم و با این‌ها هم کار می‌کنم.

رد خبر تبریک گفتن باهنر به میرحسین موسوی در سال ۸۸ از دیگر حواشی این نشست بود.

باهنر در حاشیه این نشست گفت: هر کسی که در دولت احمدی‌نژاد رشدی داشت و از سطح بالاتری برخوردار می‌شد از سوی وی کنار گذاشته می‌شد و احمدی‌نژاد به دنبال این بود که یک حلقه تنگ پنج نفره به دور خود باشد که پست‌ها را بین آن‌ها تقسیم کند و مثل یک سرباز از او اطاعت کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرد: رئیس‌جمهور تخصص خاصی نمی‌خواهد که مثلا " فوق‌تخصص جراحی قلب کودکان باشد بلکه لازم است وی فردی چشم و دست پاک، دارای اطلاعات عمومی از مسائل کشور و قدرت ادراک بالا باشد.

باهنر در حاشیه این نشست همچنین گفت: خدا را شکر در این نظام دارای پست و مقام خوبی هستم و فکر هم نمی‌کنم که هیچ وزارتی شأن دنیوی‌اش از نائب‌رئیسی مجلس بالاتر باشد که به دنبال آن باشم و در ریاست جمهوری نیز اگر شخصی از خودم شایسته‌تر دیدم شک نکنید که در صحنه نمی‌مانم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به خبرنگاری که گفت شما به یک آدم سیاسیکار و معاملهگر معروف هستید، گفت: این ادبیات در شأن شما خبرنگاران و رسانه نیست و بهتر است از ادبیات سنگین و فاخر استفاده کنید.