حضور حداکثری مردم در انتخابات مشروط به خدمت‌رسانی شایسته

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در نظام اسلامی همه امور با توجه به فرامین الهی و دستورات اهل‌بیت(ع) تدوین می‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید که برگرفته از آیات و روایات است باید مورد توجه قرار گیرند و انجام چنین دیدارهایی میان مسئولان و مراجع تقلید راهگشا خواهد بود.

وی افزود: مهم این است که مسئولان و مدیران مختلف چنین دیدارها و ارتباط‌ هایی را تداوم بخشند تا موفقیت بیشتری در کارشان کسب کنند؛ نظام اسلامی نظامی است که همه کارها باید بر اساس راهنمایی‌های ولی فقیه و مراجع سامان‌دهی شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی سازمان‌ها و نهادها ارتباط بیشتری با عموم مردم دارند، گفت: به همین دلیل رابطه این نهادها با مردم هم بیشتر می‌شود و باید در حل مشکلات جامعه کوشش بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بعضی مطالبات مردمی ممکن است دارای موانع قانونی باشند؛ مردم باید این موارد را در نظر داشته باشند و در چارچوب دین و قانون حرکت کنند.

علوی‌گرگانی با تأکید بر حرکت در مسیر تعیین شده توسط خداوند و اهل‌بیت(ع) در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: قوانین نظام ما هم بر همین اساس نوشته شده‌اند و لازم است رعایت شوند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم عنوان کرد: یکی از گله‌هایی که مراجع از جامعه امروز دارند این است که خداخواهی تا حدودی رنگ باخته و خودخواهی‌ها زیاد شده‌اند؛ این همان اشتباهی است که شیطان مرتکب و از درگاه الهی رانده شد.

وی خودخواهی و شخصی‌‌خواهی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این امر نتیجه‌ای جز پیچیده شدن کلاف مشکلات ندارد؛ تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا با هدف حل مشکلات مردم توسط خودشان بوده و به یقین نقشی اساسی در حل معضلات جامعه خواهند داشت.

علوی‌گرگانی تصریح کرد: مردم از نظام اسلامی انتظار دارند همه امور را به شیوه دینی و اسلامی انجام دهد بنابراین مراقبت زیادی لازم است تا این امر محقق شود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در چارچوب قوانین دینی حرکت کنند و نتیجه رضایت مردم را در حضور گسترده آن‌ها در انتخابات ببینند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم بر خدمت‌رسانی شایسته به مردم تأکید دارند، عنوان کرد: چنانچه مردم از خدمت‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌شود رضایت داشته باشند در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت حداکثری خواهند داشت و ندای رهبری خویش را لبیک می‌گویند چراکه رهبری هم همواره بر این نکته پافشاری می‌کنند که باید از مردم برای این حضور همیشگی در صحنه تشکر کرد.

علویگرگانی گرانیهای اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت ایران همیشه در صحنههای گوناگون دفاع از انقلاب حضور داشتهاند و باید پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت کنند و مشکلاتشان را حل شود.