ورود خاتمی و هاشمی صلاح نیست

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ جوانان این شهر در مسجد الهادی(ع) رشت، حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات را رقابت خواند و اظهار کرد: اصلاح‌طلبان و کاندیدای دولت جزء رقبای جدی هستند که اگر اصولگرایان برنامه‌ریزی مشکل ایجاد می‌شود.

*تورم ۴۱ درصدی کشور در سال ۹۱

وی با اشاره به اینکه ادامه سیاست‌های دولت نهم و دهم برای دولت آینده مشکل‌ ایجاد می‌کند، گفت: در سال ۹۱ تورم به ۴۱ درصد رسید که نباید تمام این مشکلات را به گردن تحریم‌ها انداخت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین نرخ بیکاری در کشور را وحشتناک خواند و اذعان کرد: بسیاری از وقوع ناهنجاری‌ها به دلیل بیکاری است.

وی کشور را دارای ظرفیت‌های زیادی خواند و افزود: می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها بیکاری جامعه را برطرف کرد.

*رتبه سوم بهداشت ایران در آسیا / رشد نقدینگی کشور نیازمند مدیریت جدی است

باهنر با بیان اینکه شاخص بهداشت ایران در آسیا سوم است، تصریح کرد: مشکلات زیاد بوده اما اقدام‌هایی نیز در ایران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۴ مقدار ۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی داشتیم، اذعان کرد: اکنون رشد نقدینگی به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که باید مدیریت شود و اگر به طرف تولید سوق پیدا نکند به معضل جدی‌تری تبدیل می‌شود.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری، گرانی در کشور را غیرقابل تحمل خواند و خاطرنشان کرد: رشد نقدینگی نیاز به مدیریت جدی دارد.

*اضافه شدن نامزدهای اصولگرا به ائتلاف پنج نفره

وی درباره ائتلاف پنج نفره و پذیرفتن کاندیداهای دیگر به این لیست، اذعان کرد: در ائتلاف به روی تمام کاندیداهای اصولگرا باز است و هر نامزد اصولگرایی که تمایل دارد می‌تواند به این ائتلاف بپیوندد.

باهنر، موسوی و کروبی را جزو سران فتنه نام برد و یادآور شد: این افراد ظلم‌های زیادی انجام دادند.

وی با اشاره به ویژگی یک رئیس جمهور، عنوان کرد: رئیس جمهور باید علم و قدرت ادراک و تحلیل داشته باشد.

*هم بهار و هم نهار زنده باشد

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوالی درباره انتخاب شعار انتخاباتی بهار، اذعان کرد: همانگونه که در ورزشگاه آزادی شعار دادند، هم بهار و نهار زنده باشد تا جامعه بهاری شود.

وی به اجرای هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: هدفمندی یارانه‌ها یک پروژه ضروری و لازم است و هر رئیس جمهوری باید آن را ادامه دهد.

باهنر اضافه کرد: اختلاف دولت و مجلس در این است که دولت تکرار می‌کند تا ۲۵۰ هزار تومان می‌توانم به مردم در هر ماه یارانه دهم اما این در صورتی است که هزینه‌ها و درآمدها پاسخگو باشد و اگر یارانه‌ها ۲۵۰ هزار تومان شوند در آن صورت باید ۵۰۰ هزار تومان از جیب مردم برداریم.

*صلاح نیست خاتمی و هاشمی وارد انتخابات شوند

وی درباره حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: هاشمی و خاتمی اعلام کردند که نمی‌آیند و اگر بنده مورد مشورت قرار گیرم، می‌گویم صلاح نیست بیایند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهام عدالت، اذعان کرد: سهام عدالت تنها یک کاغذ است که مشخص نیست به کدام شرکت و کارخانه تعلق دارد.

وی با بیان اینکه دولت نمیتواند سهام عدالت را پس بگیرد، متذکر شد: دولت میتواند سهام عدالت را اصلاح کند.