مطهری: پیش‌بینی‌ هاشمی درست بود!

به گزارش افکارنیوز، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس که از حامیان آمدن هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی است به سخنان وزیر اطلاعات اعتراض کرد.

او معتقد است که سخنان اخیر وزیر اطلاعات اظهارنظر شخصی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در نوزدهمین همایش سراسری مسئولان هیئت رزمندگان اسلام، منجی سازی کاذب را از دیگر برنامه‌های دشمن در زمان حاضر عنوان کرد و اظهار داشت: کسی که خود را پیش گوی حوادثفتنه ۸۸ عنوان می‌کند می‌گوید من گفتم، بیانیه دادم اما باید به او بگوییم که او پیش‌گویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که همین آقا در فتنه دست داشته است، زمانی که مقام معظم رهبری در آن نماز جمعه معروف در جریان فتنه ۸۸ آن خطبه ها را بیان کرد چه کسی بود که بیانیه بدون سلام علیکم به ایشان داد؟

وی همچنین تاکید کرده است: مردم در انتخابات پیش رو باید اصلح را دنبال کرده و مراقب عده ای که دنبال تطهیر سازی فتنه هستند باشند، در این اثنا شاهدیم کسی که جزء سران فتنه بوده است و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات مانند دو تن دیگر خیلی او را محصور نکردند و به او آزادی عمل دادند امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش نرفته است که این آقا در فتنه چه نقشی ایفا می کرده است.

* در بخش هایی از گفت و گوی علی مطهری با روزنامه شرق را ملاحظه می کنید؛

- اول اینکه حرف‌های وزیر اطلاعات، شایبه تشویش اذهان عمومی و تنش‌زایی را به وجود می‌آورد.

- به نظرم پیش‌بینی‌ها درست از کار درآمده و اتفاقا نامه آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه‌ای تاریخی بود.

- در چارچوب وظایف قانونی وزیر اطلاعات، حصر برخی افراد، موضوعی نیست که ایشان مجاز باشند در سخنانشان به‌صراحت به آن اشاره کند.

- آقای مصلحی با سخنان اخیرشان طوری درباره حصر حرف زده‌اند که انگار با نوعی لطف به آقای خاتمی گفته‌اند که تا به حال حصرشان نکرده‌ایم این در حالی است که «حصر» نیازمند مقدمات قضایی و حکم رسمی و قانونی نهادهای مسوول است.

- واقعیت آمار و نظرسنجی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که با وجود همه تخریب‌هایی که علیه هاشمی و خاتمی مطرح شده، این دو شخصیت، در راس نظرسنجی‌ها بوده و از اقبال مردمی خوبی برخوردار هستند.

- این سخنان نظرات شخصی ایشان است. توصیه من به آقای خاتمی و هاشمیرفسنجانی هم این است که برای مردم و ایجاد حماسه سیاسی و تاکید مقام معظم رهبری بر حضور تمام جناحهای سیاسی در انتخابات، به صحنه آمده و گزینش اصلح را به رای مردم واگذار کنند و به این قبیل موضعگیریها اعتنایی نکرده و به آنچه مصلحت جامعه است عمل کنند.