پورمحمدی: مسئولان بی‌خیال گرانی شده‌اند

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی شب گذشته در جمع نمازگزاران و اهالی منطقه نیروگاه قم ضمن گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار کرد: مطهری معلم راستین انقلاب بود و انقلاب افتخار می‌کند که چنین اسوه و الگوهایی را خلق کرده است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به سمنان گفت: سه روز پیش در این استان به ملاقات چهار خانواده شهید رفتم که پنج جوان تحصیل کرده بیکار داشتند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هر کجا می‌رویم به ما می‌گویند فکر اشتغال باشید، تصریح کرد: در سفر به زاهدان نیز یک کارگر شهرداری به من مراجعه کرد و گفت سه جوان فوق لیسانس بیکار دارم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تلاش حضرت علی(ع) برای عدالت و کمک به مستمندان بود، خاطرنشان کرد: گرسنه نخوابیدن مردم از اصول فرهنگ علوی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امنیت در جامعه اشاره کرد و افزود: جامعه بدون امنیت متزلزل است و شرایط رشد فکری، اخلاقی و اقتصادی را ندارد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروز جهانخواران، ملت‌ها را از طریق ناامنی از پای در می‌آورند، تصریح کرد: امروز در کشورهای مختلف نیازی برای حمله به اقتصاد، فرهنگ، سیاست و تاریخ نیست، بلکه از راه ناامنی، یک ملت را تسلیم می‌کنند.

پورمحمدی به حوادثاوایل انقلاب اشاره و اظهار کرد: دشمن یک دهه به جان کشور افتاده بود تا از بستر امنیتی انقلاب را از پای دربیاورد.

منافقین ۱۷ هزار شهید از انقلاب گرفتند

وی با تاکید بر اینکه انقلاب روزهای نخست را سپری نکرده بود که نغمه‌های شوم جدایی به گوش می‌رسید، خاطرنشان کرد: امروز نیز هنوز می‌ترسیم آمار طرفداران ضدانقلاب را در اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای مردم بگوییم چرا که دشمن خیلی پیش رفت.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دانشگاه تهران مرکز اسلحه ضد انقلاب بود، اضافه کرد: دشمن در اکثر مناطق کشور از جمله خوزستان، کردستان و سیستان خرابکاری می‌کرد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه منافقین ۱۷ هزار شهید از انقلاب گرفتند، خاطرنشان کرد: این گروهک منحرفی که امروز مورد حمایت آمریکایی‌ها قرار دارد، هر گونه‌ای که خواست به کشور ضربه وارد کرد.

دستگیری ریگی در آسمان نمایش قدرت اطلاعاتی ایران بود

وی با اشاره به اینکه ایران امروز شرایط امنیتی قابل قبولی دارد، تصریح کرد: دستگیری ریگی در آسمان و گرفتاری عاملان شهادت شهدای هسته‌ای نمایشی از قدرت اطلاعاتی و امنیتی کشور است.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه جامعه بدون عدالت بی‌هویت است، خاطرنشان کرد: حاصل بی‌عدالتی در جامعه، حکومت نابکاران بر مردم آن جامعه است.

در جامعه بی‌عدالت، عده‌ای روز به روز پولدارتر می‌شوند

پورمحمدی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در برابر غربی‌ها قدرت پایداری داشته باشیم باید عدالت در حوزه‌های مختلف را جاری کنیم، اضافه کرد: در جامعه بی‌عدالت عده‌ای روز به روز پولدارتر و عده‌ای نیز فقیرتر می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله فرهنگ پرداخت و تصریح کرد: مشکلات فرهنگی جامعه باید به طور بنیادین اصلاح شود.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اگر وضعیت دختر و پسرهای جامعه مناسب نیست به خود ما بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: با گشت ارشاد و بگیر و ببند مشکلات فرهنگی حل نمی‌شود.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه وقتی به جوان ۲۰ ساله چیزی یاد ندادیم با بگیر و ببند کف خیابان که خوب نمی‌شود، اضافه کرد: جوان باید از خانواده، مدرسه و مهدهای کودک صحیح تربیت شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی قالب جوانی شکل می‌گیرد شکل آن را نمی توان عوض کرد، تصریح کرد: جوان تا به بلوغ نرسیده است باید سامان پیدا کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به وضعیت آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: آموزش‌ها افزایش یافته اما متاسفانه درس زندگی از نگاه‌ها پنهان شده است.

وی با تاکید بر اینکه دختر و پسرها بعد از سپری کردن دوره دانشگاه هنوز نوع زندگی کردن را نمی‌دادند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی جوانان هنگامی که از دانشگاه‌ها فارغ تحصیل می‌شوند به دنبال پشت میزنشینی هستند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مدل درسی دانش‌آموزان از غرب الگو گرفته شده است، اضافه کرد: نظام جدید آموزش و پرورش مدلی است که از مدل آموزش و پرورش ۵۰ سال پیش غرب منشا می‌گیرد در حالی که آن‌ها امروز نوع دیگری از آموزش را اجرا می‌کنند.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه پوست دانش‌آموزان را می‌کنیم تا شیمی، فیزیک و ریاضی یاد بدهیم خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پرورش غرب، درس‌ها را نصف کرده است تا دانش‌آموزان تخصص را در دانشگاه‌ها یاد بگیرند.

وی با اشاره به اینکه از آموزش و پرورش غرب درست کپی برداری کنیم، تصریح کرد: جوان باید درس زندگی یاد بگیرد در حالی که امروز در سیستم آموزش و پرورش از امر تربیت غفلت شده است.

*معاش مردم تامین نشود، جامعه در شرایط خطر قرار می‌گیرد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر وضعیت زندگی مردم اصلاح شود به فرهنگ مردم می‌توان بهتر کمک کرد، خاطرنشان کرد: جامه دینی اگر می‌خواهد اسلامی باشد باید معاش آن صحیح شود.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه مردم به رفاه و امکانات نیاز دارند، اضافه کرد: رهبری در سال‌های اخیر هشدارهایی مبنی بر توجه به اقتصاد فرمودند چرا که جامعه دینی اگر در تامین رفاه مردم دچار مشکل شود، امکان انحراف از مسیر خود را دارد.

*مسئولان بی‌خیال گرانی شده‌اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گرانی اشاره کرد و افزود: برخی مسئولان بی‌خیال گرانی شده و امروز در حال شعار دادن هستند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تصریح کرد: در مورد نرخ گذاری جدید سفرهای زیارتی که با اعتراضات مردم نیز همراه شده است باید گفت چرا با ارز بیش از ۳۵۰۰ تومان نرخ می‌دهید؟

پورمحمدی با اشاره به اینکه برای سفرهای زیارتی گران‌تر از بازار آزاد نرخ دادند، خاطرنشان کرد: متاسفانه با خدمات خود گرانی را ترویج می‌دهیم بعد می‌گوییم عده‌ای نمی‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد اراده ما را بگیرد، اضافه کرد: باید در سال حماسه سیاسی نشان دهیم اراده ما محکم است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به کوتاه آمدن دشمن در موضوع هسته‌ای تصریح کرد: علت کوتاه آمدن دشمن، قدرت فناوری هسته‌ای کشور بود که به نقطه مطلوب رسید و این دانش بومی شد.

*از اقدامات مثبت دولت قدردان هستیم

پورمحمدی با تاکید بر اینکه آخر عمر دولت فرا رسیده و هرکجا خوب کار کرده است باید قدردان آن بود اظهار کرد: نقطه ضعف دولت در مسئله اشتغال و اقتصاد بود که دشمن نیز در همین ناحیه فشار خود را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه دولت آینده به خواسته‌های مردم در زمینه اقتصاد باید توجه جدی داشته باشد، اضافه کرد: اگر موضوع تولید احیا شود، شاهد تورم نخواهیم بود و زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با انتقاد از اینکه چرا استقلال بانک مرکزی گرفته شده و نظام برنامهریزی منحل میشود، اظهار کرد: هر دولتی که به روی کار میآید باید به تخصص اهمیت دهد.