به گزارش افکارنیوز، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در بیانیه شدید الحنی با محکومیت هتک حرمت مرقد مطهر حجر بن عدی، صحابی رسول اکرم(ص) و یاور باوفای حضرت علی(ع) در سوریه، تصریح کرد: هتک حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم(ص) و یاور باوفای حضرت امیر المؤمنین علی بن ابیطالب(ع) جناب حجر بن عدی سلام الله علیه و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران و دژخیمان موجب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شد.

وی در این بیانیه آورده است: تعرّض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن‌های پاکی که نشانه‌ بزرگی از حقانیت اسلام و مکتب اهل البیت(ع) است، ‌ با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و در نزد همه‌ مسلمانان محکوم و مطرود است.

این مرجع تقلید در این بیانیه ادامه داد: چطور می‌توان باور کرد که عده‌ای که چهره‌ اسلام عزیز را در جهان با خشونت معرفی کرده و بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، و خود را موحّد و متعبّد معرفی کرده اند، خون صدها نفر از انسان‌های بی‌گناه، کودک و بزرگ و مرد و زن را با وحشیانه‌ترین وسایل وحشی‌گری به زمین بریزند و گردن حتی نوجوانان را با شمشیر قطع کرده و آنها را در شبکه‌های ماهواره‌ای نشان دهند.

وی در بیانیه خود تصریح کرد: برای جهانیان روشن است که این افراد با کمک مستقیم بعضی از کشورهای مزدور منطقه و صهیونیزم و چراغ سبز سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر، این جنایات را انجام می‌دهند و به جای آن که امروز به داد مسلمانان مظلوم میانمار برسند، این چنین جنایاتی را مرتکب می‌شوند.

آیت الله صافی گلپایگانی در این بیانیه آورده است: اینجانب از تمام علمای جهان اسلام و دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع می‌خواهم که برای جلوگیری از این جنایات و آدم‌کشی‌ها که اعتبار مسلمانان را در جهان مخدوش کرده است چاره‌ای فوری بیاندیشند و اختلافات جزئی و سیاسی را کنار گذاشته و فقط به فکر اسلام و قرآن و آبروی این دین حنیف و آسمانی باشند که اگر فردا این کار انجام شود دیر است و موجب پشیمانی است.

وی در این بیانیه ادامه داد: به داد اسلام برسيد و مسلمانان را بار ديگر در جهان عزّت و آبرو دهيد كه آورنده قرآن كريم پيامبر رحمة للعالمين از شما انتظاري جز اين ندارد كه ان تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ.