به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با غلامعلی حداد عادل اظهار کرد: شرایط کنونی در واقع سخت‌ترین دوره‌ها برای جمهوری اسلامی است زیرا از یک طرف دشمنان قدرتمندی در خارج حضور دارند و مشکلات داخلی هم فراوان هستند بنابراین باید فردی به میدان بیاید که در خود توان حل این معضلات را احساس کند وگرنه اگر فردی بداند این توانایی را ندارد و حضور یابد خلاف کرده است مگر اینکه مصلحت در ثبت نام باشد.

وی افزود: در چنین شرایطی دور از جوانمردی است که فردی توانایی نداشته باشد و در انتخابات حضور یابد.

این مرجع تقلید ادامه داد: تقاضای من این است کسانی که می‌دانند رأی کمتری دارند به نفع دیگران کنار بروند تا انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

وی با بیان اینکه تکثر آراء انتخابات را به دور دوم می‌کشاند گفت: علما و مراجع تقلید هم دغدغه این کثرت کاندیداها را دارند و همگان معتقدند که این تعدد نامزدها به مصلحت نیست.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه کاهش تعداد کاندیداها و تمرکز آراء مشارکت حداکثری مردم را در پی خواهد داشت عنوان داشت: حضور حداکثری مهر تایید دیگری بر تثبیت نظام است.

وی گرانی، تورم، مسائل فرهنگی و تنشهای خارجی را از جمله مشکلات ایران در دوره کنونی دانست و گفت: آقایانی که قصد حضور در انتخابات را دارند در صورت پیروز نشدن باید به عنوان بازوی توانمند رئیس دولت آینده نقشآفرینی کنند و به این ترتیب فرد پیروز بتواند در چنین شرایط حساسی از عهده حل مشکلات برآید.