به گزارش افکارنیوز، اخیرا جریان‌های تروریستی در سوریه به هتک حرمت مقبره مقدس حجر بن عدی از صحابه بزرگوار پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) پرداختند که این اقدام موهن با واکنش شدید بزرگان شیعه و اهل سنت مواجه شد.

الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق در سخنانی با بیان حدیثشریف " حرمة المیت کحرمة‌ الحی " حرمت میت به سان حرمت شخص زنده است، گفت: نبش قبر فعلی حرام است.

او در گفت‌وگوی تلویزیونی به شبکه العالم، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) همه مسائل شرعی را برای ما تشریح و خطوط را مشخص کرده است، ‌ بنابرین هر کس این خطوط را زیر پا بگذارد هلاک می‌شود.

وی در ادامه افزود: هتک حرمت به هیچ قبری جایز نیست چه رسد به آن که قبر متعلق به صحابه پیامبر(ص) باشد.

این هتک حرمت در حالی است که تحلیلگران بر این باورند که این جریان‌های تروریستی و سلفی تکفیری در منطقه هستند که با همکاری موساد و صهیونیسم به هتک حرمت به اعتقادات مردم و نبش قبر می‌پردازند و تهدیدات مکرری هم در تکرار مجدد آن دارند.

این تحلیلگران مساله نگران کننده در این زمینه را وجود برخی جریانات فرقه معارض در داخل کشور سوریه و هم‌سویی آن‌ها با این جریانات می‌دانند همانند جبهه خلق عرب، جبهه‌التحریر، جبهه‌النصره و جبهه النضال.

آنها بر این عقیدهاند که این افراد با همدستی سلفیت و هویت تکفیری قصد دارند تا با حرکت در جدار مرزی ایران و رسیدن به منطقه خوزستان شبیه به سوریه را در ایران پیاده کنند و حتی برنامههایی هم دارند که متاسفانه عربستان سرفصل این مساله است و حمایتهایی هم از آنها دارد و افرادی از آنها با سرویس (اطلاعاتی) عربستان و کشورهایی همچون قطر و مصر ارتباطاتی خاص دارند که این کشورها متاسفانه باعث و بانی این حرکات هستند.