به گزارش افکارنیوزبه نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش تخصصی مین روبی در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک گفت: این عملیات برای ارسال پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه انجام شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری به حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: ایران قدرت برقراری امنیت در منطقه را دارد و چنانچه در ادامه طرح ایران هراسی، بیگانگان بخواهند با هر گونه اقدامی چهره صلح طلب جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند، کشور آماده است با استفاده از جدیدترین تجهیزات نظامی و نیروی انسانی متخصص، طرح آنان را خنثی کند.

وی اضافه کرد: عملیات مین شکاری امروز با استفاده از تجهیزات بهینه سازی شده در نیروی دریایی ارتش انجام شد؛ در عملیات تخصصی مین روبی سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

رونمایی از نخستین سامانه مین شکار نیروی دریایی

رزمایش تخصصی مین روبی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در شرق تنگه هرمز محدوده آبهای دریای عمان، منطقه دوم دریایی ولایت جاسک برگزار شد؛ ‌ همچنین در این رزمایش از نخستین سامانه مین شکار نیروی دریایی ارتش رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در این رزمایش پس از مین ریزی نیروهای دشمن در مجاور یگان های شناوری ایران، یگان های گشت و شناسایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تجهیزات کاوش زیرسطحی از وجود این مین ها اطمینان به عمل آوردند.

سپس سامانه جدید و مدرن مین شکار ساخته شده توسط جمهوری اسلامی ایران با بکارگیری یگان بالگردی توانست مین های کاشته شده در دریا را خنثی و منهدم کند.

با عملیاتی شدن این سامانه، جمهوری اسلامی ایران در زمره معدود کشورهای جهان قرار گرفت که می تواند نسبت به خنثی سازی و یا شکار مین های قرار گرفته در بستر آبها مقابله کند.