هاشمی و خاتمی را سران فتنه نمی‌دانیم

به گزارش افکارنیوز، این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، که در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر حاضر شده بود، درباره موضع خود در مورد فتنه سال ۸۸، عنوان کرد: فتنه یک ظلم بزرگ بود که در کشور اتفاق افتاد، محور آن هم عدم تمکین به قانون بود. سران فتنه به خودشان، مملکت و کسانی که به آنها رای داده بودند ظلم کردند که باید در قبال آن پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: بعضی از دوستان ما هستند که می‌گویند دو نفری که به قانون تمکین نکردند و مصداق بارز فتنه بودند را به چند نفر توسعه دهیم اما ما این حرف را قبول نداریم. درست است که هاشمی و خاتمی در جریان فتنه عملکرد مناسبی نداشتند، آنها می‌توانستند آب به آسیاب فتنه نریزند اما این اتفاق نیفتاد و آنها به وظیفه‌شان عمل نکردند ولی آنها را سران فتنه نمی‌دانیم.

باهنر تاکید کرد: من معتقدم آنها سران فتنه نیستند هر چند یک عده راه افتادند و احساس کردند باید مرگ بر فتنه‌گر بگویند که این هم گاهی لازم بود، حتی یک نفر می‌گفت سران فتنه را به من بدهید تا اعدام‌شان کنم. اما مملکت قانون و تدبیر می‌خواهد و با این چیزها درست نمی‌شود؛ با این حال باید توجه کنیم که همان فتنه بود که حماسه ۹ دی را به وجود آورد، وقتی که حرمت عاشورا شکسته شد حماسه ۹ دی خلق شد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ما در مجلس هشتم ۵۰ اصلاح‌طلب جدی داشتیم اما نگذاشتیم حتی یکی از آنها فتنه‌گر شوند. بعضی‌ها دوست داشتند از داخل مجلس فتنه‌گر تولید کنیم اما خوشبختانه همه اصلاح‌طلبان مجلس هشتم خوش‌خیم بودند نه بدخیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که از او پرسید اینکه گفته‌اید دولت من دولت آقا اجازه نخواهد بود یعنی چه، توضیح داد: محور همه کارها باید قانون باشد و در راس آنها قانون اساسی است. در کشور ما رهبری اختیار مطلق دارد و حتی می‌تواند جلوی اجرای قانون را بگیرد و چیزی که قانون نیست در دستور اجرا قرار دهد اما در طول ۳۰ سالی که من در مجلس بودم نه حضرت امام(ره) و نه رهبری به اندازه انگشتان دست از اختیارات مطلق‌شان استفاده نکردند. منش آنها این است که به روال قانون اساسی پیش بروند. اینکه گفته‌ام رییس‌جمهور آقا اجازه نیست، یعنی رییس‌جمهور باید بداند منویات و سیاست‌های رهبری در موارد مختلف چیست و فرمایشات او را انجام دهد وگرنه اینکه برود اجازه بگیرد و اگر بد شد بگوید آقا اجازه داد، روند درستی انیست، اینکه آقا چه می‌خواهند و سیاست‌های ایشان چیست این کاملا مشخص و روشن است.

به گزارش ایسنا، باهنر در ادامه درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری هم گفت: من اعتقاد ندارم که اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند. کسی حق ندارد همه اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه براند. اصلاح‌طلبی فتنه‌ نیست، خیلی از اصلاح‌طلبان هستند که فتنه‌گر نیستند به همین دلیل بود که رهبری در ابتدای سال فرمودند از همه جناح‌ها در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: اینکه چرا موسوی و کروبی نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند خیلی مشخص است چون هیچ حکومتی در دنیا وجود ندارد که با روش انتخابات اصل نظام عوضش شود. مثلا به فرانسه مهد دموکراسی می‌گویند اما قانون اساسی فرانسه یک اصل دارد که می‌گوید حکومت فرانسه لائیک است و با هیچ روش دموکراتیکی قابل تغییر نیست بنابراین راه تغییر نظام فرانسه یا جنگ است یا کودتای نظامی.

وی با اشاره به صحبت‌هایش با میرحسین موسوی در روزهای پس از انتخابات سال ۸۸، گفت: منطق آنها طوری بود که دموکراسی را قبول نداشتند مثلا می‌گفتند ما اصل انتخابات را قبول نداریم. اگر آنها بخواهند محاکمه شوند مجازات‌شان خیلی سنگین‌تر از حصر خانگی است و اگر فعلا محاکمه نشوند به نفع‌شان است.

باهنر به پرسش یکی دیگر از دانشجویان درباره کمک‌های نقدی به کشورهایی مثل فلسطین و سوریه هم پاسخ داد و گفت: ما با پشتیبانی از حزب‌الله مرزهای دفاعی خودمان را هزار کیلومتر آن‌ طرف‌تر برده‌ایم که از لحاظ اقتصادی هم ارزش دارد. مثلا در جنگ ۳۳ روزه رسانه‌های غربی می‌گفتند این جنگ در عمل جنگ بین ایران و آمریکاست که به شدت در امنیت ما تاثیرگذار است. ما اگر به دنبال اجر معنوی هم نباشیم اجر مادی‌اش بالاست و معامله، معامله پرسودی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تورم ناشی از سیاست‌های اشتباه دولت نهم و دهم، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته رشد توسعه اقتصادی زیر چهار درصد اما نقدینگی در حدود ۲۰ درصد است که این مساله منجر به تورم بالایی شده است علت اصلی آن هم این است که دولت سیاست‌های پولی را در خدمت سیاست‌های مالی گرفته است یعنی هر جا پول کم آورد قرض گرفت و برای خودش تسهیلات ایجاد کرد.

وی به پروژه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: گرچه این پروژه در برخی جاها مفید بود اما باعثشد سرمایه‌گذاری از بازار مسکن خارج شود و به دست دلالان بیفتد، به علاوه فقط بانک مسکن در این پروژه ۴۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار شد.

باهنر تاکید کرد: اشکال کار کاملا مشخص است یکی از اشکالات دولت احمدی‌نژاد این بود که سیاست‌هایش راهبردی نبود، بلکه حل مساله است. هر چقدر به او گفتیم بنگاه‌های زودبازده در دولت خاتمی امتحان شده و جواب نداده گوش نکرد به همین دلیل است که امروز می‌بینیم بیشتر جوان‌های آن روز به جوان‌های بیکار بدهکار تبدیل شده‌اند و متاسفانه عده زیادی از آنها در زندان هستند و پروژه بنگاه‌های زودبازده در دولت دهم اجرا نشد چون فهمیدند اشتباه کردند.

این کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری یازدهم درباره هدفمندی یارانه‌ها هم گفت: هدفمندی یارانه‌ها ضروری و غیرقابل اجتناب است که باید ادامه پیدا کند و اینکه دولت جرات کرد آن را اجرا کند کار بسیار خوبی بود و من هنوز هم می‌گویم سود هدفمندی از ضررش بیشتر بود ولی تولید در جریان هدفمندی آسیب زیادی دید. مرحله بعدی باید ضمن آسیب‌شناسی مرحله اول ادامه پیدا کند.

وی گفت: عدد ۲۵۰ هزار تومانی که احمدی‌نژاد گفته می‌دهم درست است اما اگر این اتفاق بیفتد بدین معنی است که باید از جیب دیگر مردم ۴۵۰ هزار تومان بردارند. صحبت‌های باهنر به سیاست خارجی مربوط می‌شد.

وی گفت: ما باید یک سیاست توامان لبخند و اخم داشته باشیم که لبخند آن ۹۰ درصد و فقط ۱۰ درصد آن اگر ضرورت ایجاد کرد و منافع ملی‌مان در خطر بود، اخم باشد. مثلا با فرض اینکه با پنج کشور دنیا کنار نمی‌آییم باید با بقیه بر مبنای سیاست‌های اقتصادی رابطه داشته باشیم یعنی اقتصادمان اقتصاد جهانی باشد.

باهنر درباره اسرائیل هم گفت: اما نمی‌گوییم یهودی‌ها را به دریا بریزیم اما یهودی‌ها و فلسطینی‌ها باید جمع شوند و انتخابات آزاد برگزار کنند که هر کس رای آورد رییس‌جمهور شود. اختلاف‌نظر ما با آمریکا هم سر صهیونیسم است، ان‌شاءالله صهیونیسم زودتر از بین برود تا اختلافات‌ ما با آمریکا حل شود.

وی تاکید کرد: حکومت آمریکا مشروع است یعنی مقبولیت دارد اما ما وقتی مذاکره میکنیم که منابع ملیمان تهدید نشود و آمریکا اعتمادسازی کند و از زیر دستش که برای دست دادن به ما دراز کرده پنجهبوکس نباشد.