یارانه پرداختی ۱۱۰ هزار تومان می‌شود

به گزارش افکارنیوز، محسن رضایی در بخش دیگری از سخنانش در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، تولید ملی را کار درازمدت اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: برای تولید ملی نیز باید از ماه‌های اول شروع کنیم که به مرور جواب خواهد داد، کشاورزی را باید تحول قابل توجه دهیم، صنعت با تأخیر بیشتر متحول خواهد شد و مسائل تکنولوژی‌های پیشرفته را نیز دنبال می‌کنیم.

وی، تعریف خود از جنبش نرم‌افزاری را برای دانشجویان مطرح کرد و گفت: وقتی سند ثروت جهان را ملاحظه می‌کنیم، می‌بینیم ۸۰ درصد مربوط به سرمایه انسانی و ۲۰ درصد مربوط به کارخانجات و معادن است؛ در حالی که در ایران بالعکس است و باید در ایران نیز تولید دانش و تولید دانایی را جهش بخشیم.

رضایی در ادامه سخنانش به مسائل هسته‌ای ایران اشاره کرد و بیان داشت: ادامه مذاکرات هسته‌ای به این شکل به ضرر ماست و هشت سال است که این میز گفت‌وگو تبدیل شده به مشروعیت‌سازی برای افزایش تحریم‌ها که روز به روز فشارها را زیاد کرده است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما به دنبال تغییر نحوه مذاکرات هستیم، اذعان داشت: مجموعه دیپلمات‌هایی که باید درگیر این موضوع شوند را بیشتر می‌کنم و مجموعه قوی می‌سازم که فردی که پای میز مذاکره می‌رود، پشتوانه‌ای از دیپلمات‌های ایران داشته باشد و در چانه‌زنی حریف شود.

وی یادآور شد: دیپلمات‌های ما اشتباهات زیادی نکرده‌اند، اما تحول و اتفاق بزرگی نیز نتوانسته‌اند ایجاد کنند.

رضایی با بیان اینکه ما امکانات زیادی از داخل تا خارج ایران داریم، افزود: می‌توانیم با اهرم‌های امکانات بازی کنیم و مسئله مذاکرات را روی ریل مثبت بیندازیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید طرح برد برد را مطرح کنیم، افزود: اگر بخواهیم غیر از این بازی کنیم به نتیجه نمی‌رسیم، می‌توانیم با معادله‌ای این مشکل را حل کنیم و مطمئن باشید این موضوع در سال‌های آینده از این حالت معضل بیرون می‌آید.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص تورم نیز بیان داشت: مسئله نقدینگی امروز از حالت طبیعی خود خارج شده که باید از طریق هدایت به سمت تولید و سرمایه‌گذاری به حالت خود برگردانیم.

*یارانه پرداختی ۱۱۰ هزار تومان می‌شود

وی با اشاره به یارانه‌های پرداختی به مردم نیز گفت: ما دو نوع یارانه تورمی و درآمدی داریم که تورمی مانند سکه داغ و درآمدی مانند سکه خنک است.

رضایی ادامه داد: پرداخت ۴۵ هزار تومان یارانه چون تعهد دولت است؛ راهی جز ادامه آن نداریم، چراکه عدم انجام تعهد دولت بی‌نظمی می‌آورد، اما در مرحله دوم که ۶۰ هزار تومان و درآمدی است، سودی سر ماه دست مردم می‌آید، به طوری که ماهانه ۱۱۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که ۶۰ هزار تومان آن درآمدی است.

وی با اشاره به اینکه برای کشاورزی و تغییر کشاورزی سنتی به پیشرفته نیز برنامه داریم، افزود: با انجام کشاورزی مدرن، پیشرفته و صنایع‌ تبدیلی یارانه می‌دهیم تا در تولید و اشتغال نیز تحولی ایجاد شود.

*دانشگاه‌ها کانون نشاط و شادابی هستند نه احزاب

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شما در فتنه ۸۸ با تبعیت از هاشمی حرکت کردید و این دیر لبیک گفتن به رهبری بود، ضمن رد این مطلب اظهار کرد: من در فتنه براساس شاکله سیاسی خودم حرکت کردم؛ نه جلوتر از رهبری مثل برخی آقایان و نه عقب‌تر رفتم، بلکه سعی کردم خودم را تنظیم کنم و ما با داشتن رهبر در کشور تنها از او تبعیت می‌کنیم.

وی بیان داشت: من به همه شخصیت‌های سیاسی احترام قائلم، چراکه خیلی‌ها تفاوت‌های من با هاشمی را نمی‌دانند و من نیازی نمی‌بینم که بدون ضرورت مهمی این تفاوت‌ها را بگویم، اما در این انتخابات اگر دوستان دیگر بیایند، تفاوت‌های خودم را با آنها مطرح می‌کنم.

رضایی در خصوص آزادی‌های دانشجویی نیز اظهار کرد: معتقدم در فتنه سال ۸۸ نباید این قدر فضای امنیتی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شد، من به شدت مخالف این فضا بودم و به نظر من کانون نشاط و شادابی، احزاب نیستند، بلکه دانشگاه‌ها هستند.

وی با تأکید اینکه باید آزادی بیان و نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها حفظ شود، افزود: مدلی دارم برای این امر تحت عنوان میزهای گفت‌وگو که می‌خواهیم در همه کشور باشد، مخالفان پشت این میز گفت‌وگو کرده و ضمن تعامل و برخورداری از مصونیت ابهامات خود را برطرف کنند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص تکنوکراسی نیز عنوان کرد: این مدل، نوعی مکتب سیاسی و فکری است که اساس آن فن‌سالاری است و در دوره هاشمی این مدل و در دوران خاتمی اندیشه‌های لیبرالی تقویت شد.

*در دولت هاشمی فضای سیاسی کشور کاملاً محدود شد

وی ادامه داد: در دوره هاشمی چون تکنوکراتی مطرح بود، اصلاً فضای سیاسی کشور کاملاً محدود شد و معتقد بود که چون خودم سیاسی هستم، دیگر دولتم سیاسی نباشد، بنابراین تکنوکراسی هم فضای سیاسی را محدود می‌کند و هم میدان فعالیت مسائل ارزشی را می‌گیرد؛ در حالی که با این مدل کشور را نمی‌توان اداره کرد.

رضایی در خصوص مسئله حجاب نیز عنوان کرد: مشکل تبعیض، پارتی‌بازی و رشوه را در کشور دیده‌ایم که مانع اصلی پیشرفت ماست و تبعیض از پیرامون تا مرکز در ایران شدت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه اگر یک ریال به ناحق از بودجه بیت‌المال جیب یکی رفته باشد ما برمی‌گردانیم، افزود: باید عدالت در جامعه تأمین شود.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنده معتقد به حجاب هستم، افزود: باید مسئله حجاب را ریشه‌ای حل کرد و اگر حیا در کشور تقویت شود مشکلی نخواهیم داشت؛ برای مثال چرا باید برخی در مناظرات تلویزیونی عکس خانمی را نشان دهند؟

*دولتم باب عذرخواهی و استعفا را باز می‌کند

وی با بیان اینکه باید در ابتدا اصلاح از رفتار خود دولتمردان شروع کنیم، بیان داشت: در دولت من برای نخستین‌بار عذرخواهی باب می‌شود و استعفا نیز برای نخستین‌بار در کشور شروع می‌شود.

رضایی اضافه کرد: شاید من نخستین کسی باشم که با استعفا خود را سپاه بیرون کشیدم؛ هر چند یک غبار جبهه را با ده‌ها پست ریاست جمهوری عوض نمی‌کنم، اما الآن احساس خطر کردم که آمدم تا با سربازی نظام رسالت خود را انجام دهم.

وی در ادامه در خصوص مسائل سوریه اظهار کرد: در سوریه یک مسئله خطرناک در حال تولد است که هم دولت‌های غربی و هم کشورهای عربی به خاطر حب و بغض با بشار اسد، اشتباه بزرگتر از افغانستان و طالبان را انجام می‌دهند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جریانی خطرناک‌تر از القاعده در سوریه در حال شکل‌گیری است که طول نمی‌کشد عراق، اردن و کشورهای اطراف را نیز این جریان خطرناک و تند تحت الشعاع قرار ‌دهد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر سبک زندگی مردم اذعان داشت: اکنون امید، آرامش و آینده در زندگی مردم نیست و اختلافات در آن گسترش یافته، در صورتی که اساس تمدن‌سازی سبک زندگی است.

رضایی، درست شدن سبک زندگی را نیازمند کمک مردم و دولت دانست و یادآور شد: ما باید ابتدا قبول کنیم سیاست، فرد و جامعه هر کدام مسائل جداگانه‌ای هستند، اما تنها کسانی چون امام خمینی(ره)، آیت‌الله مطهری، آیت‌الله طباطبایی و مقام معظم رهبری برای جامعه نقش قائلند.

*۳۰ درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه فشارهای کمرشکن مردم را اذیت می‌کند، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی همه ناشی از تحریم نیست؛ بلکه ۳۰ درصد تحریم و ۷۰ درصد مدیریت و تحریم‌های داخلی است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در رفع تحریم‌ها معتقد به روش پلکانی هستم، به طوری که یک گام بهبود اقتصاد کشور و یک گام دیپلماسی مهم است.

*امر به معروف نباید حکومتی باشد

وی در خصوص طرح امنیت اجتماعی نیز یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر نباید حکومتی باشد؛ بلکه باید مردمی باشد.

رضایی اضافه کرد: ساخت اجتماعی ما باید به جایی برسد که همه بتوانیم آن تذکرات لازم را در چارچوب احکام شرعی داشته باشیم و اگر قابل اثرگذاری بود، انجام دهیم.

*با علامه مصباح یزدی احساس رقابتی ندارم / فعلاً سکوت می‌کنم

وی در خصوص اختلاف نظر وی با علامه مصباح یزدی نیز بیان داشت: با مصباح یزدی احساس رقابتی ندارم، چراکه کاندیدا نیست، سکوت می‌کنم و اگر لازم شد نظراتم را خواهم گفت.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تکذیب واریز مبلغ پنج میلیارد تومانی به حساب وی از سوی محمد هاشمی اذعان کرد: من اگر ۵ میلیارد داشتم که همان موقع رئیس جمهور می‌شدم، چراکه بی‌پولی نیز بی‌تأثیر نبود؛ هرچند من هیچ گاه حاضر نیستم با پول و قدرت بر انتخابات اثر بگذارم. اگر می‌خواستم که از سپاه بیرون نمی‌امدم، چراکه همه آنچه از سپاه داشتم را دو دستی تقدیم کردم و بیرون آمدم من از مسیر صداقت بیرون نمی‌شوم؛ ولو شکست بخورم.

وی در سئوال پایانی دانشجویان در خصوص هزینه تبلیغاتی خود نیز گفت: من شماره حسابی دارم که از طریق کمکهای مردمی پیش میروم، چون ما یک ریال دانشجویی را به چند میلیارد کمک ثروتمندان ترجیح میدهیم.