لاریجانی: باید در کنترل نقدینگی اهتمام جدی شود

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی مجلس ضمن تبریک سالروز آزادسازی هویزه و دشت آزداگان با اشاره به جلسه غیرعلنی روز گذشته نمایندگان مجلس با مسوولان اقتصادی گفت: جلسه روز گذشته با محوریت موضوعات مهم اقتصادی کشور و به ویژه گرانی‌هایی که با آنها روبرو هستیم برگزار شد و ورزای جهاد کشاروزی، صنعت‌و معدن و تجارت و نیز رییس بانک مرکزی در این جلسه در خصوص شرایط اقتصادی نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: همچنین چهار نفر از کمیسیون‌های مرتبط و هشت نفر نمایندگان مجلس به ارائه توضیحاتی در مورد آنچه دغدغه نمایندگان درباره کالاهای اساسی و مایحتاج مردم نظیر قیمت بی‌رویه روغن و بعضی مواد اولیه دامداری‌ها و … پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده می‌باید اهتمام جدی هم از نظر قیمت ارز مرجع و هم از نظر برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد که حتی در ترخیص کالاها نیز سرعت بیشتری اعمال شود تا با مسائل جدی مواجه نباشیم.

لاریجانی افزود: در زمینه مدیریت صحنه از نظر سیاست‌ها و ابلاغ آن باید تدبیر لازم صورت گیرد تا بی‌جهت شوک به بازار وارد نشود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان و توضیحات ارائه شده نمایندگان دولت این بود که اهتمام جدی برای کنترل نقدینگی وجود داشته باشد و با توجه به اینکه محور اصلی کنترل تورم است باید اقدامات لازم صورت گیرد تا از طریق نقدینگی بتوان ضمن کنترل تمام سرمایه را به سمت تولید سوق داد.

لاریجانی افزود: همچنین باید در بخش‌های مختلف ارز مورد نیاز تخصیص داده شده و سرمایه در گردش نیز از تسهیلات لازم برخوردار شوند در این زمینه وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت باید اهتمام جدی داشته و از بخش‌های دیگر نیز کمک گیرد تا فعالیت‌های تولیدی ادامه یابد.

رییس قوه مقننه در ادامه به مشکلات تامین داروی مورد نیاز بیماران اشاره کرد و افزود: این مسئله یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان بوده که باید به موقع تدبیر شود و نیازهای بیماران تامین گردد و در این زمینه تا از ارز مرجع هم استفاده شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: بعد از برگزاری این جلسه کمیسیونهای تخصصی در جلسات خود به طور مفصل این موضوعات را پیگیری خواهند کرد تا مشکلات برطرف شود و پس از اعلام نتایج از سوی کمیسیونهای جلسات بعدی هم خواهیم داشت.