نامزدها در کوتاه آمدن از ارزش‌های ناب مشترکند

به گزارش افکارنیوز، مهدی کوچک‌زاده و حجت‌الاسلام سید جواد حسینی در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان و در جلسه پرسش و پاسخ با موضوع گفتمان، تبیین اصولگرایی و بیان شاخصه‌های آن حاضر شده و به سوال‌های مختلف دانشجویان پیرامون این مباحثسخن گفتند.

این جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ دانشجویی که با حضور کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری و حجت‌الاسلام حسینی معاون موسسه امام خمینی(ره) قم و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با موضوع گفتمان و تبیین اصولگرایی در تالارصدر دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام حسینی با ذکر یک مقدمه وارد مبحثتبیین گفتمان اصولگرایی و بیان ویژگی‌های آن پرداخت.

معاون موسسه امام خمینی(ره) اظهار کرد: برای تبیین و بیان صحیح گفتمان اصولگرایی باید به چند نکته مهم توجه داشته باشیم ابتدا اینکه تعریف اصولگرایی چیست، سپس شاخصه‌های اصولگرایی کدام است و نکته سوم اینکه بین اصولگرایان و گفتمان اصولگرایی تفاوت قائل شویم، چرا که اگر افرادی در لباس اصولگرایی حاضر شدند و مشکلی داشتند، نیاییم و این مشکل را به گفتمان اصولگرایی تعمیم بدهیم، بلکه این ایراد تنها به آن فرد وارد است.

در ادامه جلسه کوچک‌زاده درباره بحثانتخابات پیش رو سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: من که به وزارت کشور نرفتم و نامزد نشدم، اما اگر هم نامزد ریاست جمهوری می‌شدم تمام تلاشم این بود که بتوانم یک گفتمان اصیل و واقعی از اصولگرایی را در بین مردم الگوسازی کنم.

وی مثالی از روزهای ابتدایی ورود احمدی نژاد در سال ۸۴ و چگونگی الگوسازی این شخص در بیان گفتمان عدالت و امام(ره) زد و در ادامه گفت: ای کاش نامزدهای ثبت نامی این دوره از ریاست جمهوری هم این چنین اقدام می‌کردند و این ارزشمند است و اینکه چه شخصی پیروز می‌شود در مقام و درجه دوم قرار دارد.

نماینده مردم تهران در ادامه با انتقاد از نامزدهای فعلی و صحبت‌های مطرح شده توسط آنها در محافل چند ماه اخیر اظهار کرد: ‌متاسفانه بیشتر نامزدهای ثبت نامی در یک اصل مشترکند و آن هم کوتاه آمدن از ارزش‌های ناب هستند.

وی با ذکر چند نمونه از این موارد، اشاره‌ای به سخنان اخیر چند تن از نامزدهای ریاست جمهوری کرد، که حتی در کارنامه آنها سابقه وزارت خارجه هم دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: چرا از جانب چنین افرادی مطرح می‌شود که ما دیگر با کسی نمی‌جنگیم، امروز زمان آن رسیده که دیگر با همه ارتباط برقرار کنیم، آیا واقعا این ایران است که ۳۳ سال با دیگران می‌جنگد که حال باید دیگر جنگ را کنار بگذارد یا این دشمنان هستند که دست از سر جمهوری اسلامی ایران بر نمی‌دارند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: دشمنان این نظام و حکومت در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که در ایجاد هر گونه فشار به نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند و در صورتی که ما در قبال این زورگویان تسلیم شویم این تسلیم شدن برابر با نابودی ما است.

وی بار دیگر با انتقاد شدید از نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم گفت: هیچ یک از این افراد با گفتمان ارزشی انقلاب و امام(ره) تاکنون جلو نیامده‌اند و مصداق بارز آن را می‌توان این دانست که کاندیداها در سخنرانی‌ها و نشست‌های انتخاباتی اخیر خود، حتی یک نفر هم درباره سوریه و تحلیل اوضاع منطقه صحبت نکرده و دلیل آنها هم از عدم ورود به چنین مسائلی این است که مردم با شنیدن این حرف‌ها قضاوت می‌کنند که این نامزد طرفدار جنگ است و آیا به راستی این چنین است.

کوچک‌زاده بیان کرد: گفتمان واقعی اصولگرایی گفتمان ایستادگی و مقاومت است، گفتمان واقعی امام(ره) است که همواره می‌فرمود: «حفظ عزت و شرف نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان و مستکبران از هر چیزی بالاتر است حتی از گرسنگی».

در ادامه حجت‌الاسلام حسینی صداقت را از ویژگی‌های دیگر گفتمان اصولگرایی دانست و در ادامه افزود: ما در گفتمان اصولگرایی عاشق فرد نیستیم، ما در گفتمان اصولگرایی تا جایی برای کسی احترام قائلیم که در مسیر و خط گفتمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر بازهم به سال‌های ۸۴ و ۸۸ و با آن شرایط و آن کاندیداها برگردیم بازهم بنده به محمود احمدی نژاد رای خواهم داد، گفت: چرا که وی یکی از بزرگ‌ترین شعارهای مهم گفتمان اصولگرایی که همان عدالت بود را زنده کرد.

کوچک‌زاده در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چه ضمانتی دارد که فردی که امروز از جانب گفتمان اصولگرایی مطرح می‌شود وضعیتی مشابه رئیس جمهور فعلی پیدا نکند و همین طرفداران امروز از منتقدان سرسخت فردایش نشوند، گفت: از دیدگاه من هیچ ضمانتی وجود ندارد، چرا که تنها کسی که از دیروز، امروز و فرداها خبر دارد، خداوند است و ما و افرادی همچون امثال ما بر اساس حال امروز افراد قضاوت می‌کنیم و این احتمال همیشه وجود دارد که هر کاندیدای مطرح شده فردا روزی با حال امروزش متفاوت باشد و باید تنها توکل کرد.

حجتالاسلام حسینی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری که مطرح کرده بود مهمترین صحبت این گفتمان امروز چیست و گفتمان اصولگرایی در قبال مشکلات اجتماعی چون احتکار، گرانی، فساد مالی چه حرفی دارد، گفت: از دیدگاه بنده مهمترین شعار امروز گفتمان اصولگرایی باید گفتمان مقاومت و ایستادگی باشد و همچنین در پاسخ به قسمت دوم این سئوال باید بگویم در صورتی که گفتمان اصولگرایی و مقاومت تداوم یابد و همه حول محور رهبری در حرکت باشند هیچ مشکل اجتماعی برای مردم پیش نمیآید و دلیل به وجود آمدن این مشکلات امروز، حرکت نکردن حول محور ولایت فقیه است.