هاشمی روحیه سیاست‌باز دارد

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در حسینیه شهدای پاسدار این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: مصداق حماسه سیاسی انتخابات پیش‌رو است که می‌توان ارتباط معناداری میان شعار سال جاری و این رویداد مهم ملی برقرار کرد.

وی افزود: اگر خروجی انتخابات شخصی بوده که معیارهای اصلح بودن نظیر ولایت‌مداری، دین‌باوری، ارزش‌گرایی، اعتقاد به شایسته سالاری، دارای طرح و برنامه اقتصادی بودن، مدیریت تحول و بحران، قدرت خطرپذیری و کارآمدی را دارا باشد می‌توان به رقم خوردن حماسه اقتصادی به تبع حماسه سیاسی امیدوار بود اما در غیر این صورت رسیدن به حماسه اقتصادی هم قابل تحقق نیست.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اهمیت بی‌نظیر انتخابات ریاست جمهوری به تشریح دلیل مهم‌تر بودن آن نسبت به سایر انتخابات پرداخت و گفت: تنها انتخاباتی که دشمن می‌تواند با بهره‌گیری از دستگاه‌های تبلیغاتی و عملیات روانی سنگین خود و از طریق برجسته‌سازی برخی نمادها و ساخت سوژه‌ها کشور را از بالا به پایین به دو رنگ و دو جبهه تبدیل کرده و آنها را با یکدیگر درگیر کند انتخابات ریاست جمهوری است.

ذوالنور با بیان اینکه از زمان کودتای آمریکای لاتین و روی کار آمدن پینوشه تاکنون ۷۱ انقلاب رنگی اتفاق افتاده که در بسیاری از آنها استکبار موفق بوده است، عنوان کرد: ۹۳ درصد این انقلاب‌های نرم و به اصطلاح رنگی در بستر انتخابات ریاست جمهوری روی داده است.

وی سپس رفتارشناسی دشمن برای انتخابات ریاست جمهوری را از سه جهت مورد تحلیل قرار داد و گفت: در هدف نخست دشمن سعی می‌کند با بهره‌گیری از همه امکانات برای جلوگیری از خلق حضور و مشارکت حداکثری بتواند مشروعیت و مقبولیت نظام را مورد هدف قرار دهد.

به گفته وی هدف اصلی دشمن این است که با جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم بتواند به بهانه آن عملیات گسترده مشروعیت‌زدایی از نظام را مطرح کند و نظام با بحران مشروعیت در دنیا جلوه پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه سپس به ذکر هدف دوم دشمن در انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: اگر دشمن نتوانست از خلق حماسه و حضور حداکثری مردم در انتخابات جلوگیری کند سعی خود را معطوف به خروجی انتخابات گزینه‌ای باشد که با نظام اسلامی فاصله‌دار بوده و با رهبری زاویه‌دار باشد تا از این طریق بتواند شرط حاکمیت دوگانه را در آینده برای خود فراهم کند.

وی تصریح کرد: در این صورت حضور مردم را پشت سر ریاست جمهوری همراه با شعارهای گذشته‌ای چون «یک مملکت، یک دولت آن هم به رأی ملت» مطرح کرده و طوری القا می‌کنند که ملت پشتیبان رهبری نبوده تنها انتخاب‌شان رئیس جمهوری است که با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام فاصله دارد و به نوعی توطئه بحران حاکمیت دوگانه را در کشور پیاده‌سازی کنند.

به گفته وی، دشمن در صدد است با حاکم کردن خط فکری خود و یا جریان نزدیک به آن و فاصله‌دار با نظام یک نوع دگرگونی و تغییر از درون در نظام به وجود آورد.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با ذکر هدف سوم دشمن در انتخابات پیش رو یادآور شد: در این مرحله اگر خروجی صندوق رأی به نفع آنها نبود سعی می‌کنند با اقداماتی نظیر کوچک شمردن و اهمیت‌زدایی از انتخابات، ارائه آمار نادرست و پایین آوردن مشارکت گسترده مردم و متهم کردن نظام به دروغگویی مشروعیت نظام را زیر سؤال برده و با طرح ادعاهایی نظیر «گزینه منتخب کس دیگری بود خروجی فرد دیگر» شیرینی انتخابات و عامل استحکام امنیت ملی را به تلخی و بحران تزلزل در نظام تبدیل کنند یعنی همان کاری که در سال ۸۸ انجام دادند.

ذوالنور با تأکید بر اینکه دشمن به صورت گام به گام به دنبال تحقق اهداف خود نیست گفت: القای یأس و نومیدی، تشریفاتی بودن حضور مردم، از پیش تعیین شدن نتیجه انتخابات و بی‌تأثیر بودن آن در سرنوشت مردم واژه‌های مشترکی است که توسط دشمن برای کاستن از حضور حداکثری مردم به کار گرفته می‌شود.

ذوالنور در ادامه به اشاره به تمرکز تبلیغات دشمن روی افرادی چون خاتمی، هاشمی و مشایی ابراز داشت: در وهله نخست با عدم حضور خاتمی در عرصه انتخابات، آزاد نبودن و فرمایشی بودن آن را مطرح کردند و ادعا کردند در زمانی که موسوی و کروبی در حصر خانگی هستند و خاتمی به عنوان رهبر جریان اصلاحات به صحنه نیامده بنابراین انتخابات ایران آزاد نیست همان طور که اگر هاشمی و مشایی در صحنه حاضر نمی‌شدند همین اتهامات را بیان می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن که به مردود بودن مشایی و نداشتن صلاحیت وی از دیدگاه شورای نگهبان پی برده‌اند از اکنون رد صلاحیت احتمالی وی را به معنای عدم انتخابات آزاد در ایران القا می‌کنند.

ذوالنور با بیان اینکه هاشمی روحیه سیاست‌بازی دارد به نقل قول وی مبنی بر منوط بودن حضورم پس از تأیید رهبری اشاره و عنوان کرد: در زمانی که هاشمی می‌داند رأی متدینین و اصولگرایان با وی نیست در صورت حضورش ولایت‌مداری و با اجازه رهبر وارد صحنه شدن دلیل حضور هاشمی ذکر شود و به این طریق در میان اصولگرایان برای وی وجهه‌سازی کنند و در صورت عدم حاضر شدنش در صحنه ادعای عدم اجازه رهبری و در نتیجه تهمت‌های ناروایی چون انحصارطلبی و عدم تحمل رقیب به ایشان زده شود.

وی در ادامه با اشاره به گسترش بیداری اسلامی در منطقه و قرار گرفتن جمهوری اسلامی در مرکز این کانون بیان داشت: زمانی که دشمن مشاهده می‌کند در تقابل دو قطبی سکولاریزم و دین‌زدایی از زندگی بشر با حاکمیت دین در متن زندگانی انسان‌ها برگ برنده در اختیار جمهوری اسلامی از طریق گسترش فرهنگ بیداری اسلامی قرار گرفته می‌کوشد تا در برابر آن بایستد.

وی سپس به دستاوردهای گسترش بیداری اسلامی در صورت تحقق کامل آن در منطقه اشاره کرد و گفت:

تحکیم پایه انقلاب اسلامی در منطقه، محدود کردن دامنه منافع غرب و آمریکا و هم‌پیمانان‌ آنها، زمینه تنفس مقاومت و تضعیف صهیونیست‌ها و ایجاد همسویی، هم‌افزایی و هماهنگی بین جمهوری اسلامی و کشورهای حوزه بیداری اسلامی از جمله نتایج این خیزش‌های بزرگ اسلامی در منطقه است.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران متذکر شد: ختم انقلاب را اعلام کردن، با اسرائیل دعوا نداشتن، آمریکا کدخدای جهانی بودن و لزوم سازش با آن و لغو تحریم‌ها در صورت روی کار آمدن جریان موافق غرب القائاتی است که دشمن از طریق روی کار آمدن کاندیدای مورد نظرشان به دنبال مطرح کردن آن هستند.

وی با تأکید بر ضرورت انتخاب کاندیدای اصلح متذکر شد: در صورت گزینش کاندیدای اصلح علاوه بر تحقق حماسه سیاسی میتواند دشمن را نسبت به پوچ دادن توطئهها، فشارها و تحریمهایش آگاه سازد و همچنین موجبات بهبود وضعیت معیشتی مردم به همراه داشته باشد.