به گزارش افکارنیوز، ابراهیم کارخانه‌ای در یادداشتی آورده است:

تهیه و تدوین چارچوب مشخص جهت تبلیغات موجبات تامین فضایی پرشور و منطقی را در عرصه انتخابات ریاست جمهوری فراهم می‌سازد.

در ذیل به طور اختصار ۱۰ راهبرد اساسی جهت استحضار و توجه اعضای محترم شورای نگهبان، رسانه ملی، هیات مرکزی اجرایی انتخابات و کاندیداهای محترم انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد می‌گردد:

۱ - برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش اطمینان خاطر در فضای عمومی جامعه با راهبرد امید به آینده و مشرکت حداکثری از سوی رسانه ملی به عنوان محور اصلی تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری.

۲ - منع پخش برنامه‌های فریبنده از سیمای جمهوری اسلامی ایران که با صرف هزینه‌های گزاف از سوی کاندیداها تهیه و قدرت انتخاب منطقی و عقلانی را تحت‌الشعاع مسائل احساسی و عاطفی قرار می‌دهد.

۳ - تشکیل کمیته‌های تخصصی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور رسیدگی و نظارت بر برنامه‌های تبلیغی و پیشنهادی کاندیداها از سوی شورای محترم نگهبان.

۴ - الزام کاندیداها به ارائه تبلیغات سالم، کم هزینه، منطقی و مستند و پرهیز از تبلیغات فریبنده، جذاب و بی‌محتوا که در تعار با شان انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران است.

۵ - الزام کلیه کاندیداها به بیان توانمندی‌ها، ارائه برنامه‌های پیشنهادی و پرهیز از تخریب دیگران و مشبهه نمودن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

۶ - تشکیل شورای هماهنگی تحقق حماسه سیاسی در راستا نیل به اهداف نامگذاری سال ۹۲ با عضویت نمایندگان کلیه کاندیداها و با مشارکت هیات مرکزی اجرایی انتخابات و شورای محترم نگهبان.(۲۲ راهبرد تشکیل این شورا در راستای خلق حماسه سیاسی سابقا از طریق رسانه‌ها منتش شده است.)

۷ - تعیین محورهای مشخص توسط شورای محترم نگهبان و الزام کاندیداها به ارائه برنامه حول محورهای پیشنهادی به منظور نظارت شفاف در تبلیغات، رقاب‌پذیری در برنامه‌ها و عقلانیت در انتخابات و بهره‌گیری در رسانه ملی.

۸ - اعمال نظارت شورای محترم نگهبان در تهیه و پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها و هدایت برنامه‌ها در رسانه ملی.

۹ - نقد و بررسی منصفانه برنامه‌های کاندیداها با محورهای معین در حضور آنها و یا نمایندگان پیشنهادی، توسط صاحبنظران و کارشناسان برجسته در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.

۱۰- تشکیل شورای صدور مجوز انتشار برنامهها و برگههای تبلیغاتی کاندیداها قبل از توزیع با مشارکت هیات محترم مرکزی اجرایی انتخابات و نظارت شورای محترم نگهبان.