به گزارش افکارنیوز، محمود علیزاده طباطبایی که خود عضو اولین شورای شهر تهران بوده، در مصاحبه گفت: زمانی که آقای غرضی و خانم کدیور از شورای شهر استعفا داده و به مجلس رفتند آقای نوری به این ماجرا اعتراض داشت، ولی یک مرتبه خود آقای نوری هم استعفا داد و در تشریح این کارش می‌گفت که مجلس ششم مجلس حساسی است، اگر هاشمی رئیس مجلس شود نیاز به آن است که من کنارش باشم و با این توجیه شورا را رها کرد. در حقیقت رفتن آقای نوری باعثاز هم پاشیدن شورا شد.
وی با متهم کردن وزارت کشور خاتمی گفت: در حقیقت آقای خاتمی مسائل شورا را زیاد جدی نگرفت، در دور نخست فعالیت شوراها بیشترین مقاومت از سوی وزارت کشور بود چرا که این وزارتخانه دوست داشت شهردار را خودش انتخاب کند.
وکیل خانواده هاشمی می‌افزاید: همان افرادی که الویری را مجبور به استعفا کرده بودند ملک‌مدنی را انتخاب کردند، هر بار که انتخاب ملک‌مدنی به عنوان شهردار تهران مطرح می‌شد آقای عطریانفر با این موضوع مخالفت می‌کرد، سال ۸۰ بود که کرباسچی به ملاقات من آمد و پرسید چرا عطریانفر با انتخاب ملک‌مدنی به عنوان شهردار مخالف است؟ این فرد، مدیر است، کرباسچی معتقد بود که عطریانفر فردی را به عنوان شهردار تهران می‌خواهد که در مشتش جمع شود… یکی از دلایل عمده برکناری ملک‌مدنی از شهرداری تهران مقابله با رانت‌خواری اعضای شورای شهر بود.
عليزاده طباطبايي اين را هم گفته که شوراي شهر چالش بسياري با دولت و شهرداري داشت و يک عده منافعي داشتند که اقتضا ميکرد اين چالشها باشد، افرادي نيز از بيرون تحريک ميکردند بنابراين شاهد بوديم که چه برنامههايي را بر سر ملکمدني شهردار وقت تهران پياده کردند. مجلس ششم بايد از شورا تحقيق ميکرد، بنده در آن زمان بيان کردم اعضاي تيم تحقيق و تفحص مجلس دنبال فروش تراکم و زد و بند هستند، کروبي رئيس وقت مجلس به بنده گفت اين چه حرفي است که زدهاي؟ ولي بنده به صورت مستند پروژههايي را که تيم تحقيق و تفحص در ذهن داشتند براي کروبي بازگو کردم.