سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان صدور قطعنامه ضد ايراني شوراي حقوق بشر سازمان ملل را كاملا سياسي و تحت فشار آمريكا دانست.

به گزارش ایسنا، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد: این قطعنامه غیرمنصفانه و ناموجه بوده و کاملا سیاسی است و با وجود تمایل برخی کشورها، تحت فشار آمریکا به تصویب رسید.

او افزود: هدف از این قطعنامه تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و منحرف کردن روند فعلی شورای حقوق بشر در بررسی دوره‌یی جهانی وضعیت حقوق بشر همه کشورهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: آمریکا با این‌گونه اقدامات و برخورد گزینشی درصدد است با تغییر این مسیر توجهات را از نقض حقوق بشر در غرب به‌ویژه آمریکا منحرف کرده و در روند اغراض سیاسی خود بر روی برخی کشورها تمرکز ایجاد کند.

وی افزود: اخیرا پرونده حقوق بشری آمریکا در شورای حقوق بشر مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات بسیاری بر وضعیت حقوق بشر در این کشور وارد شد و بنابراین آمریکا که از این وضعیت راضی نیست می‌خواهد این مسیر را تغییر دهد.

مهمان‌پرست تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا در حرف و عمل همواره متفاوت و مبتنی بر معیارهای دوگانه بوده است و در صدور این قطعنامه نیز نمونه‌ای از تناقض در سیاست‌های آمریکا مشاهده می‌شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان همچنين با اشاره به تحولات اخير در خاورميانه و شمال آفريقا انحراف افكار عمومي از برخورد متناقض و توام با معيارهاي دوگانه آمريكا با اين تحولات و به جاي آن تمركز بر ايران را از ديگر اهداف و اغراض سياسي در وراي صدور اين قطعنامه دانست.