رآکتور هسته‌ای نظام به روایت حجت‌الاسلام طائب

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام مهدی طائب با حضور در مدرسه علمیه معصومیه قم برای طلاب این مدرسه سخنرانی کرد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

• یکی از سؤالات کتبی این بود که طائب به چه کسی رأی خواهد داد که مجری توضیح داد اینگونه سؤالات را نباید پرسید ولی طائب گفت: اشکال ندارد این سؤال را بپرسید من هم می‌گویم اجازه بدهید شورای نگهبان کار خودش را انجام بدهد آنگاه تصمیم می‌گیرم.

• طائب در بخشی از سخنان خود گفت: مجمع تشخیص مصلحت مانند یک رآکتور هسته‌ای است؛ کسانی که با هم مخالف هستند در این مجمع جمع شده‌اند و تصمیم می‌گیرند در حالی‌که اگر بیرون از مجمع همدیگر را ببیند با هم مخالفت می‌کنند.

• رئیس قرارگاه فرهنگی عمار در مورد هاشمی و حضور او به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت اظهار کرد: هاشمی استاد دعوا درست کردن و حل دعواست، خروجی و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون مشکلی نداشته است و هیچ خیانتی در آن دیده نمی‌شود.

• یکی از طلاب از طائب خواست سران فتنه را با نام و نام خانوادگی اسم ببرد و او جواب داد: «مهدی طائب»؛ در مورد فتنه آنقدر صحبت کردم که گفتند فلانی سر فتنه است و در مورد انحرافی هم آنقدر حرف زدم که گفتند طرف انحرافی است؛ خدا به خیر بگذراند؛ معلوم نیست در این دوره چه مسئله‌ای برایم به وجود می‌آید.

• طائب در پاسخ به سؤال شفاهی یکی از طلاب گفت: در ایران همه مردم مجتهد هستند؛ طرف نیمه شب از چراغ قرمز رد می‌شود و می‌گوید چراغ قرمز برای عدم تجاوز به حقوق دیگران است الان که کسی نیست.

" طائب در بخش دیگری از سخنان خود و زمانی که در مورد سن و سال هاشمی صحبت میکرد، گفت: برای ریاست جمهوری سن و سال مهم است اما برای امامت جمعه یا حضور در شورای نگهبان اینطور نیست؛ آیتالله جنتی در این سن و سال همچنان میتواند مسائل سیاسی و دینی را به خوبی در نماز جمعه مطرح کند برای همین هم هست که مورد هجمه دشمنان واقع شده و مسائلی را در مورد سن و سال او مطرح میکنند.