رئیس‌جمهور منتخب باید مطیع محض ولایت‌فقیه باشد

به گزارشافکارنیوز، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: قانون‌مداری از مطالبات جدی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است بنابراین باید کسی را برای ریاست‌جمهوری برگزینیم که تابع قانون باشد.

وی افزود: در روزهای آینده با اعلام اسامی کاندیداهای مورد تأیید توسط شورای نگهبان ممکن است عده‌ای رد صلاحیت شوند و بخواهند اعتراض کنند اما لازم است توجه داشته باشیم که قانون فصل‌الخطاب است و همگی باید به آن تمکین کنیم.

خطیب جمعه اصفهان تصریح کرد: همه مردم و مسئولان باید رای شورای نگهبان را به ویژه در شرایط سخت امروز ایران که دشمن هر روز با توطئه جدیدی قصد ضربه‌ زدن به کشورمان را دارد، بپذیرند.

وی اضافه کرد: اداره کشور در شرایط کنونی با این حجم مشکلات کار سختی است و در واقع این مسئولیت بزرگ نیازمند توان، تدبیر، تخصص و تعهد کافی رئیس‌جمهور برگزیده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به دقت نظر اعضای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها گفت: ممکن شخصی برای پست ریاست جمهوری شرایط لازم را نداشته باشد اما این به منزله عدم صلاحیت برای سایر مشاغل نیست.

وی اضافه کرد: البته با تمام حساسیت‌ها و دقت نظری که شورای محترم نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها دارد، مردم نیز باید فرد اصلح و شایسته‌ای که علاوه بر قدرت و توان اداره کشور با رهبری انقلاب زاویه نداشته باشد را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز جهانی موزه و میراثفرهنگی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در این عرصه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد خالقان آثار و صنایع‌دستی هستند.

وی تاکید کرد: در حالی که سازمانهای مسئول هزینههای زیادی صرف ساختمانها تاریخی میکنند اما از این افراد غافل هستند و من معتقدم ارزش انسانهای هنرمند از ساختمانهای تاریخی به مراتب بالاتر و والاتر است.