هدف هاشمی ایجاد انشقاق بین اصولگرایان است
گروه سیاسی -

حضور هاشمی در همه صحنه ها بحثبرانگیز است، آمدن او به عرصه انتخابات هم از این قاعده مستثنی نیست با توجه به موضع گیری های متفاوت اسدالله بادامچیان و حبیب الله عسگراولادی در مورد شخص هاشمی رفسنجانی با افرادی نظیر حمید رضا ترقی به نظر می رسد وجود اخلاف نظرها در مورد وی به دودستگی در حزب مؤتلفه دامن زده است.

ترقی در گفت وگو باافکارنیوزضمن بعید خواندن احتمال انشقاق در حزب موتلفه به دلیل اختلاف نظر بر سر هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: به هر حال باید هرچه زودتر درباره اتخاذ موضع مشترک در حزب موتلفه تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش افکارنیوز - عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی درباره وجود اختلاف نظر و احتمال انشقاق در مؤتلفه در مورد ورود هاشمی به عرصه انتخابات گفت: بعید است چنین اتفاقی رخ دهد ولی باید شورای مرکزی هر چه سریعتر نسبت به ضرورت انسجام و تبعیت تشکیلاتی افراد در این رابطه تصمیم بگیرد.

ترقی یادآور شد: مقام معظم رهبری تأکید کرده اند که هر کسی که میخواهد رأی دهد باید حجت شرعی داشته باشد و به نظر میرسد اگر فردی نسبت به نامزدی که مطرح میشود حجت شرعی برای رأی دادن داشته باشد باید بر آن اساس عمل کند.
وی افزود، در شرایطی که اصلاح طلبان همه روی یک نامزد متمرکز شده اند اصولگرایان اگر نتوانند روی یک نامزد متمرکز شوند باید شکست در انتخابات را بپذیرند.

این نماینده سابق مجلس در ادامه درباره اینکه کدامیک از کاندیدا اقبال بیشتری دارد برای جلب نظر اصولگرایان را دارد تصریح کرد؛ درحال حاضر باید منتظر باشیم تا ببینیم کدامیک از کاندایدها از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کند و می‌توانند فعالیت داشته باشند بعد از آن در بین تأیید شدگان شورای نگهبان بر اساس نظرسنجی و بررسی نسبت به پایگاه اجتماعی نامزدها در سطح کشور صورت می‌گیرد می‌توان اظهار کرد کدامیک از موقعیت بهتری برخوردار است اما فعلاً آقایان ولایتی، قالیباف، حدادعادل و جلیلی تقریبأ از موقعیت بهتری برخوردار هستند.

حمیدرضا ترقی با اشاره به حضور احمدی نژاد در روز ثبت نام این کار را یک تخلف انتخاباتی و عبور از خط قرمز خواند و افزود: این کار می‌تواند در نظر نهایی شورای نگهبان قبل از انتخابات تأثیر گذار باشد و می‌تواند تأثیر گذاری خود را در رأی مردم در حین انتخابات نشان دهد.

وی ادامه داد: در این زمینه قانون کامل و جامعی نداریم که همه این ابعاد را مورد توجه قرار دهد و حتی در رد صلاحیت افراد مؤثر باشد ما باید نتیجه این تخلفات را در نظر نهایی شورای نگهبان جستجو کنیم و امیدواریم شورای نگهبان با توجه به همه این عملکردها و رفتارهای افراد چه حضور آقای احمدی نژاد کنار آقای مشایی، چه کارناوالی که به حمایت از آقای هاشمی در ستاد انتخابات کشور بوده است و علیه آقای جلیلی شعار دادند همه اینها بعلاوه دیگر مواردی که مقام معظم رهبری به آن تکیه و تأکید کرده است در گزینش نامزدها وبررسی صلاحیت آنها مورددقت و توجه قرار بگیرد.

این عضو حزب مؤتلفه آمدن هاشمی به صحنه انتخابات را هدفمند خواند و خاطرنشان کرد، یکی از اهداف وی به اعتقاد ما ایجاد انشقاق بین اصولگرایان برای جلوگیری از پیروزی و وحدت آنها در انتخابات است.

وی افزود: اصولگرایان باید با دقت وهوشیاری از تحقق این هدف جلوگیری کنند اما در مورد اینکه با نظر شورای نگهبان مشایی در عرصه رقابت خواهد بود یا خیر باید گفت به هرحال مشایی یکی از قطبهای انتخاباتی است و حضور او به طور طبیعی آرایش سیاسی انتخابات را تغییر نمیدهد، اکنون قطبهای انتخاباتی به صورت سه گانه یا چهار گانه است یعنی طرفداران دولت، اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلها حمیدرضا ترقی اضافه کرد: تلاش اصولگرایان این بوده که تا قبل از انتخابات یک مرحله از ائتلاف را داشته باشند و بعد از ثبت نام وطرح دیدگاه های خود در رسانه ملی اواخر مهلت تبلیغاتی در واقع مرحله دوم اتحاد و انسجام را دنبال کنند بعد از اعلام نتیجه شورای نگهبان مرحله دوم آغاز میشود و نامزدها میتوانند با استفاده از فرصت صدا و سیما حرف ها و موضع گیری ها و نقطه نظراتشان را مطرح بکنند و در نهایت به نفع نامزد نهایی که از پایگاه اجتماعی بهتری برخوردار است کنار بروند و زمینه را برای موفقیت نامزد نهایی اصولگرایان با نظر جامعتین فراهم کنند .