سایه شوم جک استراو بر سر مشایی افتاد
گروه سیاسی؛

بد شانسی انگلیسی برای دولتمردان ایرانی گویا تمامی ندارد، انتشار عکس جک استراو با حسن روحانی پس از مذاکرات سعد آباد در حالی که شیخ دیپلمات دست در دست جک ایرانی می خندید کافی بود تا روحانی را به یکی از رجال اهل سازش در ایران مشهور کند.

به گزارشافکارنیوز،نه کمال خرازی و نه حسن روحانی در دولت پس از اصلاحات جایی برای خود نیافتند، نزدیکی دولت خاتمی به اروپا از یک سو و رویکرد دولت اصلاحات در مذاکرات هسته ای با سه کشور اروپایی از سوی دیگر باعثشد تا دولت احمدی نژاد بتواند با شعار احیای جبهه مقاومت دولت را از اصلاح طلبان بازپس بگیرد.
همه اینها در انتقادات مطرح شده علیه رویکرد سیاست خارجی دولت اصلاحات و مذاکرات چندباره وزیر امور خارجه انگلیس در تهران باعثشد اصلاح طلبان شاهد بیشترین حجم انتقادات از سوی اصولگرایان و شخص احمدی نژاد باشند.

انتقاداتی در آن که البته هر از چندگاهی اشاره ای هم به عکس خندان شیخ دیپلمات با جک استراو وزیر امور خارجه انگلیس می‌شد.
در چند روز گذشته البته انتشار عکس جک استراو با اسفندیار رحیم مشایی نیز جنجال برانگیز شده، چنانکه گویی وزیر خارجه اسبق انگلیسی ها برای هیچ ایرانی آمد ندارد!



اسفندیار امروز دولت در آن زمان البته کمی جوانتر و بی تجربه تر از زمان ریاست بردبیرخانه جنبش عدم تعهد دست در دست وزیر امور خارجه انگلیس رو به دوربین لبخند می زند تا سال ها بعد در جایگاهی قرار بگیرد که از او درباره نحوه ارتباط آن زمان با وزیر امور خارجه انگلیس سوال شود.

از آنجایی که پست های پیشین رحیم مشایی هیچکدام ارتباطی با موضوع سیاست خارجی ایران نداشته اند حال این پرسش مطرح می‌شود که آقای مشایی با چه هدف و انگیزه ای به ملاقات وزیر امور خارجه انگلیس رفته است؟



انتشار ماهنامه سروه در شهرهای کردنشین کشور، ریاست بر سازمان میراثفرهنگی و گردشگری، ریاست دفتر رییس جمهور و ریاست بر دبیرخانه جنبش عدم تعهد هیچکدام دلیلی بر دیدار مشایی با یک مقام رسمی دولت انگلیس نیست و اکنون این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری باید پاسخ بدهد که دستان او در دستان جک استراو چه می کرده است.

به نظر می رسد شومی سایه جک استراو حتی مشایی را که در برابر موضوعات مختلف سیاسی تاکنون با خوش اقبالی از خطرها رسته است اینبار به شدت تحت تاثیر خود قرار بدهد و به نقطه ضعفی برای مشایی در انتخابات پیش رو تبدیل بشود.