فقط اصلاح طلبان و حامیان دولت در لیست چمران نیستند

به گزارش افکارنیوز، در حالی که تنها بیست روز به انتخابات شورای شهر و نزدیک به یک هفته به شروع مبدا قانونی تبلیغات کاندیداهای شورای شهر باقی مانده، از دور و نزدیک سوال های زیادی به گوش می رسد. برخی از اعلام لیست چمران در روزهای در پیش رو می پرسند و برخی دیگر منتظر اعلام نهایی این لیست، هستند.

به نظر می رسد، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، که دست کم در دور سوم شورای شهر تهران، با مشی ریش سفیدی و میانه روی، کار خدمتگزاری را در شورا تسهیل کرده و شورای شهر تهران را با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در اعضا و امکانت و اختیارات آن از یک نهاد نسبتا منفعل به فعالیت وا داشته است و در واقع کارآمدی برای شورا شهر تهران به ارمغان آورده است، این روزها محوریت ائتلافی است که هنوز اعضای تشکیل دهنده ی آن مشخص نیست.

قدر مسلم این است که این ائتلاف، با توجه به شخصیت و مشی مهدی چمران و تقدم تخصص و تعهد در مرام وی، می تواند پذیرنده ی تمام کاندیداهای طیف اصولگرایان و تمام کاندیداهای مستقلی باشد که در راستای انجام کار فنی و تخصصی برای شهر تهران و خدمت رسانی به شهروندان تهرانی، گام برداشته اند.

امروز مهدی چمران در مصاحبه ای با تهران پرس، از حضور ۶ تن از اعضای شورای شهر دوم و سوم در ائتلاف آبادگران خبر داد، این شش نفر چمران، بیادی، کاشانی، خادم، دانشجو و شیبانی هستند. وی همچنین خاطر نشان کرد که به زودی در مورد لیست نهایی تصمیم گیری خواهد شد.

در این میانه اما، ظاهرا اصلاح طلبان و حامیان دولت، دو طیفی هستند که به نظر نمی رسد، پایگاهی مردمی در لیست مهدی چمران داشته باشند و نظر به این موضوع، این دو طیف یحتمل تقریبا شانسی برای دعوت شدن و حضور در ائتلاف آبادگران ایران اسلامی به محوریت و سرلیستی مهدی چمران نخواهند داشت.

اما برای اطمینان بیشتر احتمالا باید تا اعلام رسمی لیست قطعی و نهایی اسامی ائتلاف آبادگران ایران اسلامی، پس از احراز صلاحیت های نهایی کاندیداهای شورای شهر و دید که چمران با کدام یاران می آید.لیستی که به احتمال فراوان تا آخر این هفته اعلام می شود.