مشکلات موجود ربطی به نظام ندارد

به گزارش افکارنیوز، محسن رضایی با حضور در مسجد فاطمیه بندرعباس و پس از اقامه نماز در جمع نمازگزاران و هواداران خود با بیان اینکه نقش هرمزگان در اقتصاد ایران بسیار بالاست، اظهار داشت: کاش مردم اینجا نیز از ثروت حاصله در استان خود بهره بیشتری می‌گرفتند و شاهد محرومیت‌ها و تنگناهای تاریخی در این استان نبودیم.

وی با بیان اینکه مردم هرمزگان همواره در دفاع از مرزهای ایران در دوره‌های مختلف سابقه درخشانی را از خود نشان داده‌اند، افزود: به خوبی به دلیل جنوبی بودنم با مردم این دیار و منطقه و غیرتمندی آنها آشنا هستم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه پایداری و غیرت جنوبی‌ها با توجه به این منطقه و جزایر آن همواره مورد طمع و استعمار خارجی‌ها بوده، سبب شده که در حال حاضر از سمت جنوب یک نقطه از ایران نیز در اختیار خارجی‌ها و بیگانگان نباشد و این در حالی است که در بخش شمالی کشور مشاهده می‌شود، که جغرافیایی به اندازه نیمی از وسعت خاک کنونی کشور طی قرن‌ها و دهه‌های گذشته از دست رفته و از کشور جدا شده است.

* جوانان ایرانی توان انجام کارهای فوق‌عادی را دارند

رضایی با بیان اینکه ما ایرانی‌ها تاکنون بارها در دفاع از مرزهای خود ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم کارهای فوق عادی انجام دهیم، اضافه کرد: همین جوانان ما در طول جنگ پنج استان کشور را از اشغال رژیم بعثی پاکسازی کردند و بر این عقیده‌ام که جوانان امروز کشور نیز می‌توانند مشکلات را رفع کنند.

رضایی با بیان اینکه جوانان امروز ایران همان جوان دیروز فتح‌المبین هستند، افزود: ‌ در حالی که جوانان با همان سطح دین‌مداری و توانمندی در کشور زندگی می‌کنند، اما شرایط برای پویایی و آزادسازی انرژی جوانان با هدف ساختن کشور و رفع مشکلات فراهم نیست.

* سقوط ارزش پول ملی تفاوتی با سقوط خرمشهر ندارد

رضایی با بیان اینکه سقوط ارز و ارزش پول ملی کشور کمتر از سقوط شهرها در جنگ نیست، افزود: ‌ هزار تومان امروز با ۳۰۰ تومان پارسال برابر می‌کند.

وی بیان داشت: بنده می‌گویم که سقوط ارزش پولی ملی تفاوتی با سقوط خرمشهر ندارد و باید به سقوط ارزش پول ملی به شکل یک شکست نگاه کرد و برای احیای آن همان طور که غیرتمندی ایرانیان خرمشهر را پس گرفت، پول ملی را نیز نجات داد.

رضایی ادامه داد: ‌ در این برهه از زمان نباید بگذاریم ارزش پولی ملی سقوط کند.

* ۲۰ سال است که اقتصاد ایران را بررسی و مطالعه می‌کنم

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ سال است که اقتصاد ایران را مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌ام و به جرات و اطمینان می‌گویم که با مطالعه و کارشناسی می‌توان مشکلات موجود در حوزه اقتصاد را برطرف کرد.

* کاش حقایق را زودتر قبول می‌کردیم

رضایی با بیان اینکه تمام دغدغه دولت بنده کنترل گرانی و رفع تورم خواهد بود، بیان داشت: متاسفانه طی سال‌های گذشته دولت‌ها و مدیران با وجود تورم و گرانی و بیکاری، حقایق را قبول نمی‌کردند و مدام وجود این مسائل را کتمان می‌کردند.

وی بیان اینکه باید دردها و نارسا‌یی‌ها اقتصادی را قبول کرد و برای علاج آن نسخه پیچید، افزود: بنده در این راه شعار نمی‌دهم بلکه برای رفع گرانی و تورم و همچنین بیکاری و حفظ و احیای ارزش پول ملی برنامه‌های کارآمد دارم.

* برخی‌ها ناراحتند

دبیر شورای تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به جنوبی و روستایی بودنش افتخار می‌کند، ‌ گفت: مشخص نیست چرا برخی‌ها ناراحتند که یک جنوبی برای اداره کشور حرف و برنامه دارد.

رضایی اضافه کرد: اول شرط اینکه بتوان مسائل کشور را حل کرد این است که، اقتصاد را به دست مردم برگرداند.

* لزوم واگذاری اقتصاد به مردم

وی اضافه کرد: چطور است که مردم در سیاست و راهپیمایی‌ها حضور دارند و در این راه بارها حماسه ساخته‌اند، ‌ اما برای خلق حماسه اقتصادی از‌ آنها استفاده نمی‌شود.

رضایی یادآور شد: چطور است که جمهوری اسلامی موفق به شکافتن اتم می‌شود اما از مدیریت کشاورزی خود عاجز است، ‌ دلیل نارسائی‌ها در کشور عدم توجه و تمرکز بر روی مسائل است.

* تشبیه تحریم‌ها به حمله دشمن به خیمه‌ها

وی در ادامه با اشاره به نهضت عاشورا و وقایع کربلا، افزود: دشمن قصد حمله به خیمه‌ها را دارد و با این کار می‌خواهد اول داد و بی‌داد زن و بچه‌های ما را در‌ آورد تا از قدرت و قوت ما بکاهد.

* باید مردم را جدی بگیریم

دبیر شورای تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید مردم را جدی بگیریم و نباید اینطور باشد که سالانه ۲۰ هزار ایرانی بر اثر استفاده از خودروهای نامناسب در جاده‌ها کشته شوند.

* خودروهای ایرانی " قتلگاه‌ها متحرک "

وی از محصولات تولیدی کارخانه‌های خودروسازی در ایران با عنوان قتلگاه‌های متحرک یاد کرد و افزود: از طرفی عدم نظارت کافی بر تولید خودروی داخلی و دیوار بلند تعرفه‌های گمرکی برای واردات خودروی خارجی سبب می‌شود که سالیانه هزاران خانواده ایرانی دچار مشکل شوند و عزیزان خود را از دست بدهند.

* برنامه‌ریزی‌ها غلط بوده است

رضایی گفت: حدود ۴۰ سال پیش در بندری همانند خمیر ۲۰۰ لنج تردد داشت و این در حالی است که در این بندر تنها ۲۰ لنج فعال است و این نشان از برنامه‌ریزی‌های غلط و عدم توجه مناسب به مردم است.

وی افزود: با وجود اینکه کشور ثروتمندی هستیم مردم ثروتمندی نداریم.

* مشکلات موجود ربطی به نظام و جمهوری اسلامی ندارد

رضایی اضافه کرد: مشکلات موجود ربطی به جمهوری اسلامی و نظام ندارد بلکه باید مشکلات را به پای بی‌عرضگی مدیران نوشت.

وی ادامه داد: هر چند پیشرفت‌ها متعددی طی ۳۰ سال اخیر در کشور به وقوع پیوسته اما باید بگویم که این پیشرفت‌ها نتوانسته زندگی مردم را متحول کند.

* صید کشتی‌های ژاپنی در رکود صنایع شیلاتی ایران

رضایی بیان داشت: در حالی صنایع شیلاتی و صید ایران راکد شده است که کشتی‌های ژاپنی سالانه میزان قابل توجهی صید برداشت می‌کنند.

* اجرای طرح مناطق نمونه ویژه / بندرعباس را بهتر از شانگهای می‌سازم

وی با بیان اینکه هرمزگان را در افق چشم انداز ۱۴۰۴ به منطقه نمونه ویژه تبدیل می‌کند، افزود: نمی‌خواهم بگویم که بندرعباس را همانند شانگها‌ی چین می‌سازم اما با برنامه‌های موجود می‌توان این شهر و حتی هرمزگان را متحول کرد.

*وحدت شیعه و سنی‌های هرمزگان الگوی خوبی برای منطقه است

رضایی در ادامه با بیان اینکه بهترین الگوی وحدت بین شیعه و سنی در هرمزگان وجود دارد، اضافه کرد: بنده با اهل تشیع و اهل سنت ارتباطات خوب و گسترده‌ای دارم.

*سنگ بنای جدید در روابط منطقه‌ای با کاهش منازعات

وی افزود: بنا داریم در ارتباطات منطقه‌ای سنگ بنای جدیدی را بگذاریم و به منازعات و تنش‌ها پایان دهیم.

*مردم ایران از منازعات سیاسی داخلی‌ خسته شده‌اند

رضایی اضافه کرد: پایان دادن به منازعات سیاسی داخلی نیز باید محور دولت آینده باشد چرا که مردم دیگر طاقت منازعات سیاسی را ندارند.

وی بیان داشت: با روابط خوبی که با مجلس، رهبر و جناح‌های سیاسی دارم می‌توانم با محوریت قانون آرامش مد نظر را به کشور برگردانم.

*راه‌اندازی سایت " ویکی‌رضایی " از فردا

دبیر شورای تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود از راهاندازی سایت ویکی رضایی از فردا با هدف دریافت نظرات، پیشنهادات و ظرفیتهای مردم مناطق روستایی و شهرهای کوچک و بزرگ خبر داد.