تبعات منفی ورود کاندیداها به حوزه افشاگری

به گزارش افکارنیوز، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه آرایش جریانات سیاسی طی یک هفته اخیر متفاوت شده است گفت: تفاوت در آرایش سیاسی جریانات به این معنا نیست که از سلایق سیاسی مختلف حضور نداشته باشند؛ چرا که افراد احراز صلاحیت شده خود نشان‌دهنده این هستند که نمایندگانی از جریانات مختلف درعرصه انتخابات حضور دارند.

وی با بیان اینکه کاندیداها باید دیدگاه‌های خود و توانمندی‌هایشان را عرضه کنند اظهار کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید ضمن ارائه توانمندی‌های خود برای اداره جامعه و تنظیم روابط بین‌الملل، مصالح و مسائل ملی را نیز در نظر گیرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین بر ضرورت رعایت اخلاق از سوی کاندیداها تاکید کرد و گفت: رعایت اخلاق یکی از اصولی است که معتقدیم در جمهوری اسلامی ایران و جود دارد و در نظامات سیاسی غرب و غیر غرب قابل مشاهده نیست.

سعیدی ابراز عقیده کرد که اصول و مبانی اخلاقی چه در دوران تبلیغات انتخابات و چه در غیر آن باید توسط جریانات سیاسی مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود؛ چرا که این مسئله جزو اصول اولیه ما است.

وی افزود: ما در گذشته تجربه تلخی داشتهایم که در آن شرایط کاندیداها به حوزه افشاگری، سیاهنمایی و تخریب ورود کردند که گرچه در مقطعی کوتاه به نفع جریان خاصی بوده و نتیجه مثبتی داشته است اما در دراز مدت تبعات بسیار منفی دارد.